„Imidž je sve“- Tijana Negovanović
-
Vi ste head marketing odeljenja Mona hotelske grupacije, koja u svom portfoliju ima hotele na različitim destinacijama i različitih kategorizacija. Koliko je teško pripremiti content i prilagoditi ga specifičnim grupama gostiju?
Pravljenje dobrog contenta podrazumeva odlično poznavanje industrije, proizvoda, destinacije, gosta, kao i konstantnu analizu onoga što se kreira. Bitno je da prepoznajete mentalitet vaših gostiju koji su deo zajednice koju pažljivo gradite. Mona Hotel Managament ima hotele različitih kategorizacija na različitim destinacijama kao što su Beograd, Zlatibor i Javor i svaki od njih ima svoju zajednicu koja drugačije reaguje i sa te strane može delovati da je kreiranje content-a teško, ali u našem slučaju to nije tako. Imamo jak brend i dobro prepoznatljiv proizvod. Hotel na Zlatiboru postoji već 18 godina i sa te strane content se menja u smislu kreative i modernizacije u skladu sa trendovima, ali ono što ostaje zauvek jesu emocije koje se vezuju za destinaciju kao i za sam hotel. Mi tačno znamo šta naš gost na Zlatiboru želi. Sa druge strane, tu je i gradski hotel i content koji se kreira reprezentuje sve ono što hotel zapravo jeste – biznis, lifestyle, hotspot mesto u centru grada.
-
Rebranding vašeg hotela na Zlatiboru je bio veliki i kompleksan projekat. Marketinški je čitav projekat jako dobro ispraćen. Šta jedan takav projekat podrazumeva i šta je doneo hotelskom lancu?
U decembru 2022. godine, hotel Zlatibor Mona je zvanično ušao u novu eru poslovanja, tako što je postao deo domaćeg hotelskog lanca Mona Plaza. Rebranding kultnog hotela na Zlatiboru iziskivao je pre svega dobru logističku organizaciju. To je bio jedan od najvećih projekata korporacije, naravno pored grand opening-a Mona Plaze u Beogradu. Priključivanje čuvene Mone na Zlatiboru hotelskom lancu Mona Plaza značilo je ne samo promenu vizuelnog identiteta hotela, već i unapređivanje i standardizaciju usluge, ponude i doživljaja za gosta. Za samo dva meseca implementirali smo sve standarde brenda Mona Plaza što podrazumeva promenu svih internih hotelskih materijala, osmišljavanje celokupne kampanje koje je pratila sam rebranding, kao i organizaciju događaja koji je bio nešto što do sada na Zlatiboru nije bilo viđeno. Ceo projekat rebrandinga hotela Mona Plaza Zlatibor sa PR strane je imao preko 100 medijskih objava i za samo 48h preko 200 storija na Instagramu. Ovakav projekat omogućio je hotelu prvenstveno dobar brand awarness, standarde u poslovanju i samom marketingu, kao i mogućnosti širenja brenda Mona Plaza.
-
Iza sebe imate dugogodišnje iskustvo rada u hotelskim lancima. Šta su prednosti rada u internacionalnim lancima, a koje prednosti nudi rad u independent hotelima?
Rad u internacionalnim lancima donosi prednost u smislu sistema, standarda i procedura i definitivno predstavlja odličnu startnu poziciju za svakog hotelijera, bez obzira o kojem odeljenju je reč. Sa druge strane prednosti rada u nezavisnim hotelima donose dosta više fleksibilnosti i slobode u radu, pogotovu kada radite marketing i PR. Sa ovakvom vrstom slobode sam se susrela upravo sa hotelom Mona Plaza i kreiranjem jedne cele marketinške strategije i osmišljavanju kampanja koje su pomerile granice pogotovu kada je hotelska industrija u pitanju.
-
Društevene mreže su moćan alat, ali mogu imati višestruke efekte, kako pozitivne, tako i negativne. S obzirom da ste PR i marketing direktorka, koliko je iskrena i transparentna komunikacija sa gostom važna?
Iskrena kominikacija sa gostom gradi dublji odnos koji je presudan za uspešno vođenje poslovanja u ovoj industriji. Takva, iskrena komunikacija podrazumeva da gostima pružate jasne informacije o svim aspektima njihovog boravka, uključujući cene, usluge, pravila i procedure. Gosti žele da znaju šta mogu da očekuju i da se osećaju sigurno u svom izboru. Ukoliko im pružite nepotpune ili neiskrene informacije, to može dovesti do nezadovoljstva, loše reputacije i gubitka poverenja.
-
Gosti su sve edukovaniji, znaju šta žele i žele autentičnu uslugu. Kako marketing aktivnosti pomažu u kreiranju očekivanja i u kojoj meri pomažu prodaji hotelskih usluga?
Zahvaljujući današnoj dostupnosti svega online, potrebno je zaista puno truda i rada za kreiranje tog jedinstvenog iskustva i očekivanja koja gosti kreiraju na osnovu imidža brenda. Marketing aktivnosti su važne jer pomažu hotelima da se razlikuju od konkurencije i da istaknu svoje jedinstvene karakteristike koje mogu privući goste. Kvalitetan marketing plan koji uključuje promociju ponude hotela kroz različite kanale omogućava hotelima da dopru do svoje zajednice i stvore potencijalne goste.
-
Poslednjih godina influens marketing je neizbežna kategorija ako pričamo o promociji ugostiteljskih usluga. Možemo reći da su efekti ovog vida marketinga „hard to track, ali must have“ kategorija. Šta mislite o tom vidu marketinga i na koji način se prilagodjavate tim trendovima?
Sve je na telefonu i mrežama i svi smo na telefonu i mrežama. Imidž i građenje brenda sa influenserima se ne dovodi u pitanje kao trend, to je must za svaki hotel. Mi se ponosimo našom zajednicom influensera koji su naši saradnici iz Srbije, Hrvatske i BiH. To su divni ljudi i pre svega profesionalci, koji više nisu samo influenseri nego content creatori i poznata lica koja predstavljaju važan deo naše marketing strategije.
-
Da bi se ispratili svi trendovi i održao kvalitet potreban je tim ljudi. Uvek ističete značaj Vašeg tima. Ko čini Vaš tim i šta vam predstavlja najveće izazove u svakodnevnom radu?
Naš marketing tim je izuzetno mali i zajedno smo na istim talasnim dužinama kako na poslovnom tako i na životnom planu. Imam tu ludu sreću da radim u timu sa mladim ljudima koji pre svega znaju da rade svoj posao, prate trendove i možda će zvučati nemoguće, ali kada sa nekim imaš taj „klik“ nema tog izazova koji mi ne možemo da rešimo.
-
Rad u hotelijerstvu poslednjih godina nije baš prvi izbor novim generacijama. Šta marketing u hotelijerstvu može ponuditi mladim ljudima koji bi svoj put kreirali u tom pravcu?
Hotelijerstvo se često koncipira kao tradicionalna industrija i možda zbog toga nije atraktivna mlađim generacijama. Marketing u ovoj industriji pre svega donosi upoznavanje dosta uspešnih i inspirativnih saradnika. Pruža mogućnost kreiranja marketing strategije na svim kanalima od društvenih mreža, digitalnog marketinga, BTL-a i ATL-a. Odeljenje predstavlja jednu manju “boutique” marketing agenciju. I najvažnije, donosi dinamičan rad u jednom velikom sistemu.
-
U kom pravcu će se razvijati marketing u uslužnim delatnostima i koje ćete trendove morati da ispratite u narednom periodu?
Svesni smo ekspanzije novih društvenih mreža, koje donose potpuno neverovatan organski reach i pružaju sjajnu vidljivost brenda. Trend koji ćemo u narednom periodu ispratiti kada je reč o Mona Plaza hotelima pre svega, jeste aktivno prisustvo na Tik Tok društvenoj mreži uz kreiranje adekvatnog sadržaja za tu ali i sve ostale društevene mreže.
10. Posebnu pažnju želimo da posvetimo mladim, uspešnim, ambicioznim i porodičnim damama, kao što ste Vi. Posao, karijera i porodica, kako naći savršen balans?
U današnje vreme stalno se postavlja čuveno pitanje kako uspostaviti balanas između ove tri stvari. Iskreno, pojam balansa je prevaziđen i kao takav savršen ne postoji. To je sve sastavni deo koji dolazi ili ne dolazi sa ulogama u kojima se nalazimo. Bitno je gledati na sva tri pojma kao jednu kompaktnu celinu između kojih nije potrebno balansirati. Sa takvim mind set-om gde one jedna drugu podržavaju sve se postiže lako.
Sjajan intervju, bravo!!!
Bravo Tijana! Iako Tijanu ne poznajem, moram da pohvalim njen rad. Mona hotel Management ima sjajan nastup na mrežama i postavlja standarde u marketingu i prodaji.
Kao neko ko je radio sa Tijanom mogu samo da kažem bravo! 🙂