SVET: Hotel BnB – Lekcija iz marketinga
U svetu hotelijera nije sa velikim oduševljen prihvaćen dolazak, sada već ozbiljnog igrača Airbnb-a. Njihov način poslovanja doveo je da sve više ljudi širom planete potražuje i bukira smeštaj preko pomenutog sajta. Postoji slučaj (hotel) na koji je poslovanje Airbnb-a žestoko uzdrmalo i dovelo do sunovrata, reč je o hotelu Honduras Maja.
Od početka rada Airbnb-a 2008. godine, putem njihove platforme smeštaj je bukiralo preko pola milijarde turista. Impozantna brojka, ali najbolji prikaz uspeha kompanije predstavlja podatak da je 60% osoba izjavilo, da preferira Airbnb više nego tradicionalne hotele i usluge. Svakako da prvi parametar predstavlja cena koju je Airbnb ponudio, a zatim opušteniji i društveniji način komunikacije sa ljudim koju izdaju smeštaje, koji hotelima objektivno nedostaje. Uz jednostavno korišćenje njihove platforme, dobija se dobitna formula.
Turizam u Hondurasu i njegovo tržište, procenjeno je na $700 miliona dolara. Jedan od njihovih hotela, pomenuti Honduras Maja je iz godine u godinu osećao posledice izazvane pojavom Airbnb-a. Kompletno rukovodstvo i zaposleni su se našli na rubu provalije, delovalo je da nema izlaza. Priterani uza zida, rešili su da okrenu list i svoju sudbinu stave u ruke marketinga. Angažovali su jednu svetski priznatu agenciju, koja ima svoje kancelarije širom sveta i od njih su tražili ideju koja će povratiti imidž hotela, a uz to vratiti goste, tačnije doneti profit.
Šta marketing i dobra strategija može da donese najbolje se vidi u ovom primeru. Njihova strategija se bazirala na svim dobro poznatoj izreci, ako ne možeš da ih pobediš, pridruži im se. Upravo ovde kreće magija i genijalnost marketinga. Prvi korak je predstavljao analiziranje najpopularnijih stanova za izdavanje u celoj državi, kao i regionu. Prikupljale su se fotografije, opisi profila i istraživanje profila osoba koje izdaju smeštaj.
Kako je Airbnb digitalna platforma, ciljnu grupu su predstavljali milenijalci, koji su digitalno pismeni. Rezultati istraživanja su vodili do sledećih koraka, a svaki od njih je bio pun pogodak. Prvo su osmišljen naziv Hotelbnb, nakon toga svoje zaposlene su fotografisali i otvorili profile kao na Airbnb-u. U opisu profila su stajali validni podaci svojih zaposlenih. Zatim je usledilo renoviranje soba, enterijer je bio kombinacija modernog nameštaja i različitih boja. Što se tiče cena, one su bile iste kao što Airbnb nudi. Gosti su na kraju dobijali hotelsku uslugu, po ceni koju forsira Airbnb.
Nije prošlo mnogo vremena i ljudi su počeli da rezervišu. Cilj koji su zacrtali na početku ubrzo je nadmašen i to neverovatno. Broj rezervacija je skočio za 32,5%, dok je broj ukupnih poseta bio 4.200. Najlepši deo cele priče je reakcija ljudi pri samo kročenju u hotel. Njihovi komentari i gestikulacije su jasno pokazivale da nisu zadovoljni, smatraju da su prevareni i ostala uobičajna negodovanja. Međutim, ubrzo kada su shvatili šta je pozadina priče, šta su dobili za svoj novac, oduševljenju nije bilo kraja. Kompletna usluga hotela, kao i sam hotel dobio je 4,8 ocenu.
Zaključak? Pokazalo se da dobra ideja, kvaliteno izrađena strategija uvek donosi dobre rezultate. Ono što fali našem tržištu je malo više smelosti i inovativnosti. Velikog pomaka neće biti, dok se sve bude svodilo na generičke objave na Facebook-u i Instagramu.