Šta je zaposlenima zaista važno?
Poslovi u ugostiteljstvu su sami po sebi izazovni jer zahtevaju samopožrtvovanje u interesu drugih, kako u vidu gostiju koji plaćaju, tako i u vidu kolektiva preduzeća. Zaposleni u ugostiteljstvu su uslužni i fokusirani na interese grupe za razliku od uskog ličnog interesa. Iako zaposleni u ugostiteljstvu stalno fokusirani na rast plata i benefita, oni takođe žude za mogućnostima za napredovanje u karijeri. Zaposleni kojima je obezbeđena stalna obuka i prilike za napredovanje će verovatno vratiti uslugu u vidu napornog rada i lojalnosti.
Kao što se često kaže, novac je najvažniji. Međutim, novac nije jedini motivator za one koji rade u ugostiteljskim poslovima. Potencijal za rast plata, razni benefiti i fleksibilni smenski rad su jako bitni. Evo detaljnijeg pogleda na faktore koji su najvažniji zaposlenima u ugostiteljskom sektoru.
-
Radna atmosfera
Često su uslovi na radnom mestu važniji od samog posla. Okružite svoje vredne saradnike ljubaznim i dobronamernim saradnicima koji istinski žele da doprinesu kolektivnom interesu, a atmosfera zajedništva će se pokazati od koristi kako za interese svakog pojedinačnog zaposlenog, tako i za poslovanje.
Naglasite jasnu komunikaciju, timski rad i srdačnost. Nagradite zaposlene koji primenjuju takve vrednosti širom kompanije u praksi i oni će uticati na ostatak tima da učini isto.
-
Želja za napredovanjem i liderstvom
Postoji uobičajena zabluda da poslovi u ugostiteljskoj industriji ima samo jedan put. Iako svi počinju sa najnižih pozicija, trebalo bi da postoji put za uspon ka vrhu industrije. Radnici u industriji kojima se pruža mogućnost da se popnu na lestvici zapošljavanja i na kraju vode druge mnogo više cene svog poslodavca. Mogućnost da napreduju motiviše zaposlene da daju sve od sebe. Pokazalo se da je strast zaposlenih zarazna, širi se na kolege, pa čak i na kupce.
-
Različitost radnih zaduženja
Poslovi u ugostiteljstvu imaju potencijal da se ponavljaju osim ako poslodavci ne preduzmu neophodne korake da zadrže saradnike da budu angažovani na poslu. Delegirajte različite dužnosti članovima tima i time će biti zainteresovaniji za rad. Na ovaj način dajete na značaju zaposlenom, dajete mu odgovornost i time je sam posao interesantniji i dinamičniji.
Plate su važne, ali beneficije su jednako važne ili čak važnije za neke zaposlene. Zdravstveno osiguranje, fleksibilne smene, bonusi za preporučivanje novih zaposlenih, pa čak i podrška za školarinu na fakultetu imaju potencijal da naprave ogromnu razliku.
U poslednje vreme moramo apostofirati jednu jako bitnu stvar, a to je mentalno zdravlje. U interesu je poslodavaca da se pozabave i implementiraju wellness programe za zaposlene sa akcentom na pristup savetovanju za mentalno zdravlje.
-
Bezbedno radno okruženje
Poslovi u ugostiteljskoj industriji obično su nešto opasniji od većine drugih. U uslužnom sektoru, u restoranima, hotelima i drugim prostorima postoji rizik. Na primer, rad u vrućoj kuhinji u krugu od nekoliko koraka od kolega predstavlja ergonomske izazove, rizik od opekotina koje mogu promeniti život i druge pretnje.
Zaposleni koji su prošli treninge da smanje rizik u radnom okruženju imaju mnogo veće šanse da godinama ostanu u poslu. Bezbednosna i zdravstvena pravila treba da budu implementirana tokom obuke i da se postave na radnom mestu.
-
Transparentnost
Govoriti istinu je neophodno za poštovanje i zdrav radni odnos. Budite jasni u pogledu očekivanja za vaše otvorene pozicije. Nemojte “prodavati sjajnu” radnu atmosferu kada opisujete radna zaduženja za otvorene pozicije i razgovarajte o tim pozicijama na intervjuima. Zaposleni poštuju poslodavce koji se slažu sa njima u pogledu rizika na radnom mestu i proaktivno preduzimaju korake za ublažavanje tog rizika. Štaviše, od obostrane je koristi biti transparentan u pogledu naknada, beneficija i radnih obaveza. Recite istinu i zaposleni će vam uzvratiti uslugu.
Prvi korak ka zadržavanju zaposlenih u ugostiteljskoj industriji je prepoznavanje da postoji problem zadržavanja u čitavoj industriji. Prosečna godišnja stopa “zamene radne snage” za hotele u Sjedinjenim Državama je više od 70%. Priznajte da postoji problem i počnite da planirate aktivnosti koji su u skladu sa kulturom koja je orijentisana na zaposlene. Objasnite da se doprinosi vaših zaposlenih vrednuju. Nagradite te doprinose poštenom platom, beneficijama i mogućnostima za napredovanje.
Od plaćenog odmora do plaćenih bolovanja, penzionog i zdravstvenog osiguranja i još mnogo toga, svaka pojedinačna naknada je veoma važna. Čak i ako vaše preduzeće ne može da ponudi punu listu pogodnosti, bolje je obezbediti neke takve pogodnosti nego nikakve. Dobijajte pohvale nakon dobro obavljenog posla, održavajte događaje u celoj kompaniji nakon što se postignu određeni standardi i dajte redovne preglede radi transparentnosti.
Ako možemo da pojednostavimo, najbitnije je imate ljudski pristup i slušati svoje zaposlene. Zadovoljan zaposleni mnogostruko vraća kompaniji.