Šta je Cross Training i kako ga primeniti u vašem objektu
Cross Training
Razgovarali smo sa Majom Gudžulić HR menadžerkom hotela Courtyard by Mariott u Beogradu, koja nam je detaljnije pričala o Cross training-u I kako utiče na motivaciju zaposlenih.
“Cross training” je jedan vid obuke naših zaposlenih pomoću kojeg oni mogu da unaprede znanja i veštine iz oblasti u kojima nisu do sada imali iskustva, ili da dodatno nauče o oblastima u kojima trenutno rade.Svaki zaposleni nakon godinu dana rada u hotelu ima pravo da se prijavi za „Cross training“ u bilo kom drugom odeljenju ali i u odeljenju gde je trenutno zaposlen. Taj trening mora biti odobren i podržan od strane nadređenog u odeljenju gde zaposleni trenutno radi kao i od strane nadređenog željenog odeljenja za „Cross trening“. Finalno odobrenje daju menadžer ljudskih resursa kao i generalni menadžer.Nakon svih gore navedenih odobrenja, zaposleni dobija detaljan plan obuke koji podrazumeva šta će tačno naučiti tokom tog perioda, po stavkama.
Maja Gudžulić HR Menadžer hotela Marriot u Beogradu je pričala o hotelu, zaposlenima i mogućnosti zaposlenja. Kliknite ovde i pročitajte njen intervju!
Koliko traje Cross training?
„Cross training“ traje ukupno mesec dana, a neophodno je ispuniti fond of 60 radnih sati van radnog vremena. Zahvaljujući ovom vidu obuke, kompanija daje šansu svojim zaposlenima da nauče nešto novo, da se razvijaju u pravcu u kojem oni žele i da se ostvare kao profesionalci. Takođe ovom obukom možemo otkriti skrivene talente zaposlenih, jer oni su se prijavili za jednu određenu poziciju na koju su i primljeni zahvaljujući prethodnom radnom iskustvu, školovanju, ali se dešavalo da pored iskustva u određenom odeljenju oni apsolutno imaju talenta i za druge oblasti. Znajući da imaju šansu da se razvijaju, probaju nešto novo, drugačije, za njih predstavlja izazov ali isto tako ih i motiviše da rade na sebi i da postoji mogućnost razvoja njihove karijere.
Da li imate zaposlene u Vašem hotelu, koji su posle Cross traininga prešli u drugi sektor?
Do sada smo imali 4 interna transfera, iz jednog u drugo odeljenje. Dve koleginice iz odeljenja za hranu i piće su bile jako zainteresovane za odeljenje recepcije. Jedna je bila na poziciji hostese a druga na poziciji konobarice. Obe su se prijavile za „Cross training“ na recepciji nakon godinu dana rada, prošle obuku u periodu od mesec dana, i ispunile fond od 60 časova.
Kada se ukazala prilika, odnosno upraznila pozicija recepcionera, i jedna i druga su se prijavile (u različitim vremenskim periodima), prošle proceduru angažovanja kao i svi ostali kandidati i prešle su na odeljenje recepcije. I jedna i druga su i dan danas jako zadovoljne i motivisane, jer su probale nešto novo, dobile priliku da se dokažu u drugim oblastima i obe su bljirirale. Kolega iz domaćinstva koji se nalazio na poziciji pomoćnog radnika u domaćinstvu je bio zainteresovan za odeljenje za hranu i piće. Takođe je prošao „Cross training“ obuku u tom odeljenju i nakon mesec i po dana dobio šansu da pređe na poziciju Pomoćnog konobara u kojoj se itekako pronašao i jako lepo snašao. Još jedan primer jeste upravo jedna od koleginica koja je prešla na recepciju zahvaljujući „Cross training“-u, jer je dodatno bila zainteresovana za odeljenje rezervacija. Time je želela da na neki način zaokruži poslovanje recepcije, obzirom da su rezervacije sastavni deo tog odeljenja, u kojem se koristi potpuno drugačiji kompjuterski rezervacioni sistem i na taj način je ona stekla dodatno tehničko znanje i danas sa samopouzdanjem može da radi i u jednom i u drugom odeljenju bez ikakvih poteškoća.
Koje su prednosti Cross training-a i da li su primenjive u malim hotelima?
Smatram da je ovaj vid obuke zaista koristan, pogotovo u hotelima koji nemaju puno zaposlenih, jer na ovaj način pokušavamo da zadržimo što duže svoje zaposlene, da smanjimo fluktuaciju koja je nažalost na jako visokom nivou u svim Beogradskim hotelima. Obzirom na nove generacije koje nam dolaze, kojima sve jako brzo dosadi, kojima je neophodno da kompanija bude inovativna, brza, da ima pregršt ponuda, programa, obuka, da koristi savremenu tehnologiju, ovaj vid obuke itekako može da im bude jako zanimljiv, da ih motiviše na taj način da dodatno ulažu u sebe. Upravo ovaj vid obuke im može pomoći da se izgrade u uspešne lidere, koji će steći dodatna znanja iz svih sfera hotelijerstva, koji će otkriti da poseduju talente za koje nisu bili ni svesni da ih poseduju, tako će se samo poslovanje jedne kompanije podići na još viši nivo, jer upravo to i jeste poenta razvijanje lokalnih talenata kao i zadržavanje istih na što duži vremenski period. Toplo preporučujem ovaj vid obuke i hotelima koji ne posluju u okviru internacionalnih hotelskih lanaca jer će itekako uticati na kvalitet usluge, motivaciju zaposlenih, poslovne rezultate kao i sveukupno zadovoljstvo kako zaposlenih tako i poslodavaca.