Sobarice trenutno najtraženije u Hrvatskoj

Najveći problem poslovanja ovogodišnje hrvatske turističke sezone najviše će doći do izražaja u idućih pet nedelja najintenzivnijeg dela turističke sezone, piše Slobodna Dalmacija.

Sindikat turizma Hrvatske procenjuje da će u tom razdoblju u različitim delatnostima ugostiteljsko-turističkih usluga nedostajati oko 10.000 radnika.

Tu činjenicu potvrđuju svakodnevni oglasi i potraga za radnicima koji ne jenjavaju ni na polovini jula, a najveće probleme trenutno imaju restorani, ugostitelji i barovi u potrazi za „belim bluzama“, hoteli najviše traže sobarice, a porodični iznajmljivači osobe koje bi čistile i održavale sve brojnije apartmane. Sve u svemu, u špici turističke sezone više se ne traži samo stručni ugostiteljski kadar, nego – bilo kakav kadar.

Hvarski iznajmljivač priča kako za čišćenje pet apartmana između smene gostiju plaća radnicu 10.000 kuna mesečno, a splitski iznajmljivači održavanje tri do pet apartmana plaćaju od 7 – 10 hiljada kuna.

“Dobijamo s terena informacije iz velikih hotelsko-turističkih kuća koje slabije plaćaju svoje radnike da im sobarice ne žele više raditi za 3,5 do 4 hiljade kuna, nego daju otkaz i idu da čiste apartmane. Kažu da im je tu zarada veća, ali to nije stalni posao i nema plaćanja penzijskog i zdravstvenog doprinosa. No, mlađi ljudi ne misle o tome, nego idu tamo gde im je bolje plaćeno, a to je loše za kvalitet usluge”, kaže Eduard Andrić, predsednik Sindikata turizma Hrvatske.

Broj registrirovanih objekata u domaćinstvu ove je godine porastao za 14,3 odsto, a broj kreveta u njima veći je za oko 57.000 i stigao je na gotovo 600.000 postelja. Sve te stanove i apartmane treba čistiti i održavati i po nekoliko puta nedeljno jer se gosti sve kraće zadržavaju na jednom mestu, pa se apartmani u gradovima čiste i po tri-četiri puta nedeljno. Zato su cene takvog rada u širokom rasponu od 50 kuna za mali apartman u gradu do čak 400 kuna za veće apartmane na ostrvima.

0 0 glasovi
Glasanje za članke

Turizam, Vesti

guest

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare