Poslovanje u doba korone: Zafiris Lampadaridis, general manager at Mercure Belgrade Excelsior Hotel
Leisure segment unutar zemlje će se po našem mišljenju oporaviti brže od internacionalnog leisure segmenta, i na to treba da se fokusiramo.
Zafiris Lampadaridis
General Manager at Mercure Belgrade Excelsior Hotel
Kakav je status zaposlenih u Vašoj kompaniji/hotelu tokom vanrednog stanja?
Da bismo obezbedili što veću sigurnost naših zaposlenih, ali i našeg hotela, organizovali smo poslovanje tako da svi zaposleni budu bezbedni ne samo od koronavisrusa već i od pratećih ekonomskih nus pojava. Nismo otpustili nijednog stalnog zaposlenog.
Uveli smo rad od kuće za sve segmente poslovanja gde je to moguće i oformili timove koji borave u hotelu, brinući se o preostalim gostima.
Samim tim smo smanjili potrebu za kretanjem i smanjili izloženost svih virusu.
Koji segment putovanja očekujete da će se brže i lakše oporaviti – business ili leisure?
Uvereni smo da će se biznis segment oporaviti brže od leisure segmenta, prvenstveno iz razloga što je to odraz poslovne potrebe, a ne lične želje. Iako su trenutno popularna rešenja rada od kuće i na daljinu, verujemo da to neće kratkoročno izmeniti način poslovanja mnogih kompanija, iako je sigurno da će dugoročno svakako imati uticaja.
Leisure segment unutar zemlje će se po našem mišljenju oporaviti brže od internacionalnog leisure segmenta, i na to treba da se fokusiramo.
Da li smatrate da postoji šansa da hotelijeri 2020. završe poslovnu godinu sa malim gubicima ili čak na 0?
Smatramo da ishod poslovanja 2020. godine zavisi od slučaja do slučaja. Jasno je da će ova poslovna godina biti teška i smatramo da će od individualnog poslovnog modela svakog hotela zavisiti da li će uspeti da godinu završi ispod ili iznad nule. Svakako je jasno da će za hotele koji su visoko zaduženi i/ili prate politiku niskih cena oporavak biti teži.
Da li smatrate da mere pomoći države će biti dovoljne za oporavak hotela i da li ste zadovoljni merama koje su preduzete kako bi se pomoglo hotelijerskom sektoru?
U suštini ne. Trenutno nisu poznate specifične mere pomoći za hotelsku industriju, te ne možemo da ocenimo da li će, kada i ako se uvedu, biti dovoljne za oporavak ove grane privrede. Problem sa kojim se hotelski sektor bori već duži niz godina utiče i u ovom slučaju na uspeh poslovanja, a to je nelojalna konkurencija u vidu AirBnB, Stan na Dan i online platformi na kojima se te opcije nude uporedo sa hotelskim kapacitetima, iako većina njih nije registrovana i time uzrokuje gubitak prihoda za državu.
Koja zemlja iz regiona će po Vašem mišljenju se najbrže oporaviti kada je hotelijerski sektor u pitanju i zbog čega?
Teško je reći koja tačno zemlja će se najbrže oporaviti. Svakako će to biti industrijalizovane zemlje čiji se BDP zasniva prvenstveno na izvozu, kao što je na primer Rumunija.
Koje mere preduzimate kako biste period posle korone dočekali spremni?
Ono što trenutno uzima primat u našim nastojanjima jeste da period nakon coronavirusa dočekamo sa zdravim zaposlenima. Pored toga ulažemo vreme i sredstva kako bismo obezbedili da naš hotel u periodu nakon Korone bude ispred konkurencije.
Izvor: InHoReCa