Pet ključnih veština konobarica i konobara
Komunikacija
Konobari i konobarice moraju biti pažljivi slušatelji. Trebalo bi da usavrše tehnike aktivnog slušanja. Dobri konobati bi trebalo pažljivo slušati kada primaju porudžbine, jer su ponekad potrebe ljudi dosta komplikovane. Dobar konobar ili konobarica bi trebalo da budu u stanju da u potpunosti razumeju potrebe svojih kupaca da bi sve želje jasno preneli kuhunjskom osoblju. Dobra komunikacija između personala je jedna od ključnih stavki za savršeno funkcionisane F&B sektora.
Gosti mogu uvek postavljati pitanja o stavkama iz menija ili o drugim detaljima, ali dobar konobar ili konobarica bi trebalo da budu u mogućnosti da uvek budu na raspolaganju gostu i da sa puno strpljenja i razumevanja pomognu gostu da odabere ono što im najviše odgovara.
Ljudske veštine
Deo dobre usluge svakako čine detalji. Gosti restorana mogu, ponekad, biti zahtevni čak i grubi. Dobar konobar bi trebao biti u stanju da zadovolji potrebe korisnika, čak i kada nisu u potpunosti razumni. Konobari moraju biti diplomate, jer upravo od tog odnosa sa ljudima i načina rešavanja nesuglasica zavisi da li će gost biti zadovoljan, kakav će biti prihod, i na kraju krajeva kakvu će napojnicu dobiti.
Raditi brzo
Biti konobar ili konobarica često znači da morate raditi brzo.
Rad sa brzim tempom je kritičan, ali je i održavanje izgleda sigurnosti i smirenosti. Dobar konobar ili konobarica mora da radi brzo, ali mora odavati utisak sigurnosti i smirenosti. Visok nivo fokusiranja i pažnje olakšava rad, jer kada ste upoznati sa detaljima svojih gostiju, zadovoljićete njihove potrebe. Suština je da se vaš gost oseća posebnim i dobro usluženim, ali isto tako u vašem interesu je da što pre plati i ode kako biste uspeli da ugostite nove goste koji donose novi prihod vašem restoranu.
Multitasking
Konobari uvek upravljaju sa nekoliko stvari odjednom. Ponekad jedan sto će naručiti koktele na početku svog obroka, dok se drugi sto želi da naruči desert, a gosti za trećim stolom su spremni da plate i idu. Svaki sto ima sopstveni mali životni ciklus i važno je da konobari i konobarice ostanu prilagođeni raznim nivoima potreba koje svaki sto i gost može imati u datom trenutku.
Dobro pamćenje
Svaki gost naručuje svoj obrok različito. Neki mogu insistirati na obroku bez određenog sastojka. Neki žele limun u svojoj mineralnoj vodi, dok drugi ne žele neki od sastojaka u svom omiljenom jelu koji su naručili. Sve to konobar mora da isprati i ispoštuje kako bi gost bio zadovoljan Papir i olovka mogu biti od pomoći, ali taj princip je malo prevaziđen i smatra se nedovoljno profesionalnim. Od konobara se zahteva i pamćenje svih vrsta detalja o hrani i piću iz menija.
Da bi konobar pružio vrhunsku uslugu pre svega on mora da se oseća zadvoljno i prijatno. Jedan od preduslova jeste i udobna i lagodna odeća u koj radi. Ako ne izgledate dobro, ne osećate se dobro. Često se pokazalo da je istina. Kada zaposleni nose uniforme za rad, to im pomaže da ostanu fokusirani. Nije dovoljno samo da zaposleni izgledaju dobro, oni treba da se osećaju lagodno u odeći u kojoj rade, kako bi bili što efikasniji. To treba da budu, pre svega, kvalitetne i udobne tkanine sa postojanim bojama.
Iz kompanije LADY A smatraju da besprekoran izgled garantuje besprekornu uslugu. Izgled osoblja stvara prvi i poslednji utisak o Vašem objektu. Pomoći će vam da taj utisak bude nezboravan…
Izradom projekta i dizajnerkog kataloga svaki objekat je priča za sebe, uz tim dizajnera nude kompletno rešenje.
Dizajniraju i proizvode poslovne i radne uniforme. Njihov motiv i krajnji cilj je potpuni kvalitet i prepoznatljivost u svim segmentima – od dizajna, razvoja proizvoda, izbora kvalitetnih materijala, do vrhunske izrade. Nude jedinstvenu slobodu u odabiru materijala, boja i dizajna, kvalitetnu, funkcionalnu, udobnu i savremeno dizajniranu odeću.
Lady A uniforme se nose širom čitave Evrope. Osoblje hotela koji sa ponosom nose Lady A uniforme su Radisson Blu, Sherwood, Crowne Plaza Ankara, Sheraton, Ramada Instambul i još mnogi drugi.