Novi svetski standardi: Higijena postaje glavni adut u odabiru hotela
Pri odabiru hotela, gosti pored cene najčešće ističu i lokaciju. Čak i sami hoteli u prvi plan stavljaju svoj položaj i nabrajaju sve benefite mesta dobre pozicije, kako bi privoleli turiste da odsednu kod njih. Međutim, trenutna situacija prourokovana pojavom virusa Covid 19 dovela je do zaokreta, i primorala da svoju prednost u odnosu na konkurenciju drugačije istaknu. Prvi među njima je Singapur.
Higijena hotela će u narednom periodu biti jedan od top 3 uslova u rezervisanju smeštaja, ako ne i glavni. HotelPlanner portal ističe, da će se čistoća u hotelu i procedure koje se sprovode u proces dezinfekcije svih soba, čak naći u ugovoru. Svaka prostorija hotela, bilo to soba, sale za sastanke ili restorani će morati da poboljšaju način na koji čiste i redifinišu sistem.
Veliki hoteli, dodatno će morati da ulože u svoje osoblje jer velika fluktoacija ljudi može izazvati ogromne probleme, pre svega po zdravlje gostiju, a zatim poslovanje i reputaciju samog hotela. Ocene koje će dobijati od svojih gostiju biće od krucijalnog značaja za njihovo funkcionisanje u budućnosti. Dobro ocenjeni hoteli će sasvim sigurno iskočiti u prvi plan, čak i ako lokacija i cena nisu njihov glavni adut. Higijena će naći na pijadestalu prema procenama do kraja 2020. godine, a neki predviđaju i tokom cele 2021. godine.
Singapur je novonastalu situaciju shvatio veoma ozbiljno, i predstavio je šemu hotelima širom sveta koja se sastoji od sedam tačaka. Pod nazivom SG Clean, hoteli širom sveta će ovu nalepnicu i sertifikat moći da koriste kako bi pružili adekvatnu sigurnost i otklonili sve brige turistima. Zamisao je da u narednih dva do tri meseca, čak 570 hotela i atrkacija širom sveta bude pokriveno ovim novim planom regulisanja higijene. Plan je urađen i osmišljen od strane nezavisne organizacije KPMG i potpuno je besplatan. Hoteli će morati jedino da angažuju SG Clean menadžera, čija će uloga biti da sprovede kompletnu organizaciju i treninge za zaposlene. Pored toga, vodiće se računa o načinu nabavke robe i sve to u saradnji sa lokalnim vlastima i njhovim preporukama.
Prvi hotel na svetu, koji je dobio ovaj sertifikat je Grand Hyatt Singapore. On je izabran, iz razloga što je bio mesto nekoliko slučaja zarežnih virusom Covid 19 kada je privatna kompanija održala sastanak između 20. i 22. januara.
Jedan od najbrže rastućih hotelskih lanaca u Aziji, Park Hotel Group, koji ima šest hotela u Singapuru se već nalazi u proceduri dobijanja sertifikata SG Clean. Do sada su četiri hotela dobila sertifikat, dok se za preostala dva čeka odobrenje.
Generalni menadžer One Farrer Hotel & Spa, Gilbert Madhavan je izjavio da niko ne sme da se kocka sa ovom situacijom i olako shvati izazove koji se nalaze pred svakim hotelom. On smatra da će nonšalantnost, bukvalno sahraniti svaki hotel i njegovu mogućnost opstajanja na tržištu.
Smatra se da će SG Clean sertifikati, predstavljati alternativni metod za povezivanje sa svojim gostima. Ističe se, da će zbog brzine kojom Singapur reaguje na trenutnu situaciju, ova država biti jedan od prvih izbora za organizovanje sastanaka, putovanja i drugih aktivnosti.
Budućnost sektora domaćinstva (Housekeeping), više neće biti nevidljiv, kao što je to do sada bio slučaj. Jedan od glavnih dokaza da je sve pod konac i na svom mestu, u prvi plan će izbaciti sve zaposlene u ovom sektoru i pokazati njihov doprinos u narednom periodu.