Novi standardi higijene koštaće hotelsku industriju $9 milijardi dolara?!
Hotelska industrija svim snagama pokušava da se oporavi i preživi sitauciju koja je zadesila ceo svet. Pored nedostatka gostiju, oni se sada susreću sa još jednim izazovom koji će dodatno uticati na njihove troškove i budžete.
Pisali smo da će higijena biti najvažniji adut u privlačenju turista, a sad da vidimo, koliko će to koštati hotele na globalnom nivou. Ono što se sasvim sigurno može reći, da će ovi troškovi biti ogromni. Brendovi kao što su Hilton i Marriott su odavno postavili svoje standarde za higijenu, kako bi svojim gostima pružili sigurnost tokom boravka.
Još je rano predvideti tačniu cifru, mada kompanija Hotel Asset Value Enhancement procenjuje, da će troškovi novih mera, protokola, opreme i materijala za čišćnje, koštati hotelski industriju neverovatnih $9 milijardi svake godine! Ova procena je urađena na osnovu hotela koji imaju minimum 150 smeštajnih jedinica. Njihovi trošak za je procenjen na mesečnom nivou da bude do $30,000. Svi vlasnici hotela, trude se svim silama da što više budu fleksibilni, ali niko ni ne pomišlja da ne uloži novac u standarde, opremu i poboljšanje higijene. To je sada jedini put prema ozdravljenju hotela.
Studija pokazuje da će veći troškovi nastati, većom frekvencijom ljudi u prostorima namenjenim gostima, kao i nabavkom zaštitne opreme za goste, kao dužim vremenskim periodom za čišćenje soba. Tvrdi se da će odeljenju Housekeeping biti potrebno oko sedam minuta više da prosečnu sobu pripremim adekvatno, za nove goste.
Jedna opcija koja može uticati na smanjenje ovih troškova je bez kontaktni check-in. Ovo je za sada samo teorija, pitanje je veliko koliko ova tvrdnja ima jake temelje u realnosti. Tome u prilog ide podatak, da velika većina gostiju, koja čini prvi talas, nije deo grupe koja koristi ovaj način čekiranja u hotelu. Podpresednik EOS Hospitality-a, gospodin Simon Mais je rekao, da su oni pokušali sa ovim pristupom, ali bez velikog uspeha. Prema njegovima rečima, ljudi jednostavno vole da dođu do recepcije, pogotvu u rizortima. Ipak, ovo ne važi sa poslovne ljude.
EOS Hospitality u svom posedu ima hotele i rizorte na istočnoj obali SAD. Kada je testiran ovaj način, oni svom gostu poslali tekstualnu poruku sa linkom, koji detaljno pokazuje kompletnu procedutu check-in opcije bez kontakta. Kada je gost na lokacija, on dobija pakovanje sa svim neophodnim stvarima za dezinfekciju, kao i ključeve od sobe. Pored toga, gosti nisu bili oduševljeni ovim pristupom.
Ono što takođe zanimljivo, a može imati doneke uticaj na troškove je korišćenje usuge čišćenja sobe tokom boravka. Primetno je da gosti, tačnije samo 10% želi da im neko ulazi u sobu tokom boravka i čisti. Verovatno je to posledica straha, kao i to što je virus još uvek prisutan.
I pored svih pomenutih stvar, troškovi još uvek predstavljaju anegdotu za sve. Postoji podatak, da su nabavka rukavica i maski, skočila više od 15% u hotelima u maju. Kada se gleda projekcija na duže staže, i pored toga ako se pojavi vakcina i virus kompletnu nestane, ovi standardi će sasvim sigurno ostati na snazi. Biće vrlo zanimljivo videti, hoće li hoteli uspeti da se drže svih protokola kada se svim kapaciteti stave u funkciju.
Idealna je prilika za hotele da se istaknu. Sada samo jedna negativna kritika, može biti giljotina za hotel. Niko ne sme da priušti sebi lošu ocenu.