„Naši ljudi, a ne naš tim“- Nikola Velenderić, direktor prodaje hotela Mona Plaza

  1. Biznis se vratio u grad. Kakva je situacija u Vašem hotelu i kakvu poslovnu godinu očekujete?

Biznis se definitivno vratio i od marta prošle godine većina hotela u Beogradu su dobro popunjeni sa jakim prosečnim cenama. Beograd se prvi otvorio od svih većih gradova u Evropi i to je doprinelo povećanju posla za nas, što turistički, što poslovno. Cifre su već premašile prethodne rekordne godine, a očekujemo da ova godina bude još bolja. Nažalost, dosta je tu doprinela i situacija oko Rusije i Ukrajne, ali i dosta događanja u samom gradu. Svakako došlo je do prirodnog povećanje posla, kao i ono što zovemo revenge tourism gde su ljudi jedva čekali da putuju nakon par godina korone. Sigurni smo da je taj period iza nas i očekujemo rekordnu godinu.

Svakako polažemo velike nade u ovu godinu, već smo ušli u top 5 hotela u Beogradu po svim parametrima tako da nam je sada cilj da se što bolje rangiramo.

  1. Da li priliv sve većeg broja stranih turista povećava potrebu da se prilagodimo boljim standardima i na koji način Vaš hotel to radi?

Naravno, težimo da svakom gostu pružimo individualan pristup jer ima velike razlike između poslovnog gosta, ili turiste koji dolazi da obilazi grad. Najbitnije je da se u startu vidi koji deo našeg experienca je najbitniji gostu i da na taj segment stavimo fokus.

  1. Povećanjem obima posla, prodajni tim je pod većim pritiskom. Kako najbolje organizovati tim i koliko je izazovno danas napraviti jak prodajni tim?

Situacija na tržištu zaposlenih je trenutno jako izazovna. Korona je poremetila dosta toga i većina mladih i kvalitetnih ljudi su napustili zemlju ili prešli da rade u druge industrije . Sve ovo čini izuzetno tešku situaciju da se napravi dobar tim. Hoteli moraju da shvate da više nije sve ni u platama, nego se vrednuju i dodatni benefiti koji poslodavac može da ponudi. Posao u hotelskoj prodaji nikad ne staje i nema puno vremena za opuštanja, jer taman kad se ispuni jedan budžet, stiže sledeći.

Kod nas trenutno u hotelu Mona Plaza Beograd mogu reći da imamo najbolji i najskladniji tim u gradu, pravi miks svega, od mladih i ambizioznih do iskusnih profesionalaca, koji su tu svi sa istim ciljem. Jedan od važnih faktora jeste fenomenalna atmosfera koju imamo u kancelariji i već sad mogu slobodno da kažem da svi imaju potencijal za najveće domete u ovoj industriji.

Što se tiče organizacije tima verujem u slobodu u radu, pogotovo kada je svima jasna filozofija našeg brenda, kada razumeju posao i jasno idu ka istom cilju.  Moja pozicija je više da budem tu kao savetnik i da pratim ceo tim, motivišem i izvlačim najbolje iz svakog pojedinca.

  1. Mona Plaza Beograd beleži visoku okupiranost. Možete nam reći nešto o vašem načinu rada i organizaciji?

Trenutno beležimo odličnu okupiranost, ali kod nas u timu smo potpuno promenili naše ciljeve i okupiranost je sada možda tek četvrta ili peta najbitnija stavka. Gledamo na naš deo posla kao da je naš hotel, tako da nam je najbitnije profitabilnost svega što radimo. Veliki problem trenutno na našem tržistu je što se sva odeljenja prodaje vrednuju kroz revenue i retko ko razmišlja o tome kolika je tu zaista zarada. Mi smo se tome posvetili i sada svaku grupu, funkciju, i konferenciju gledamo kroz taj ugao.

  1. Kako motivišete tim da ostvaruju najbolje rezulate?

Bitno je da ceo tim uči, da slobodno prave greške i da svi budu sposobni da vode bilo koji deo poslovanja u prodaji. Ja zaista gledam na ceo tim jednako i sve kolege bez obzira na poziciju, uključujem u sva strateška pitanja, da bi zajedno došli do najboljeg rešenja.

Pored ovoga naveo bih i fleksibilnost, koja se nažalost ne vreduje dovoljno u našoj industriji, dok u našem hotelu je obrnuta situacija. Težimo ka tome da svi zaposleni imaju dobar balans između poslovnog i privatnog života, a to je nekada zaista teško pogotovu u sektoru prodaje.

  1. Školovali ste se u Švajcarskoj. Koliko Srbija ima prostora da unapredi svoje hotelijerstvo?

Završio sam osnovne studije na Glionu, koji je rangiran u top 3 svetska univerziteta za hotelijerstvo. Takođe sam u Švajcarskoj završio MBA studije, dok sam u Francuskoj žavrsio još jedan Master na fakultetu International University of Monaco.

Često ćete čuti sve najbolje o čuvenom Švajcarskom servisu i njihovom načinu rada u hotelijerstvu, ali ja  verujem da u svim boljim hotelima kod nas u zemlji, kao i u boljim restoranima, smo zaista na vrlo dobrom nivou, čak i bolje nego u većini Evropskih zemalja.

  1. Kako je počela Vaša karijera i kako je izgledao Vaš karijerni put?

Tokom studija sam dva puta imao praksu u Hyatt hotelu u Beogradu, kao najbolju školu za moj ulazak u hotelijerstvo. Nakon završenih studija sam imao opcije za Meksiko i Dubai, ali sam odlučio da se vratim u Srbiju i započnem karijeru u Metropol Palace-u, koji se u to vreme tek otvorio. Nakon toga sam prešao u hotel Crowne Plaza gde sam bio angažovan na još jednom pre-opening-u.

Potom se selim u Monte Carlo, gde sam radio kao glavni organizator događaja Formule 1 za Monte Carlo, Dubai, Meksiko Siti i Singapur.

Nakon odluke da se vratim u Srbiju obnovio sam karijeru u Metropol Palace-u, dok me nije privukao novi projekat – pre-opening Mona Plaza hotela u Beogradu.

  1. U vreme kada mnogi ljudi napuštaju hotelijerstvo, šta industrija može da učini da privuče mlade talente?

Zaposleni moraju da se vrednuju, da budu “naši ljudi”, a ne “naš tim”, da osećaju pripadnost i da imaju adekvatnu edukaciju i karijerno razvijanje.

  1. Koji je vaš savet nekome ko želi da uđe u našu industriju?

Hotelijerstvo je definitivno vrlo zanimljiva industrija u kojoj je svaki dan drugačiji i nema dana kada može da vam bude dosadno na poslu. Savetujem sve buduće kolege da budu upoznati sa industrijom, da se oslanjaju na svoje znanje i veštine.

  1. Kako vidite budućnost hotelijerstva? Koji trendovi će dominirati industrijom u narednih deset godina?

Definitivno digitalizacija i online kanali. Hoteli moraju da budu aktivni na svim online kanalima, da vrlo brzo reaguju i odgovaraju na zahteve gostiju. Korisnici usluga se navikavaju da sve bude na klik, tako da sada ako gost mora da se „izmuči“ da dođe do rezervacije on će otići negde drugde.

Takođe tu je i “Bleisure” miks business and pleasure, smanjenje booking window-a kao i potencijal za fleksibilnije rezervacije.

Ove trendove sam primetio na globalnom nivou, dok kod nas u Srbiji je svima jasno da se posao samo povećava i da defitivno idemo ka tome da budemo jedna od top destinacija u Evropi sa puno potencijala.

5 5 glasovi
Glasanje za članke

Intervju

guest

2 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Nenad
Nenad
1 year ago

Dugi niz godina saradjujem sa gospodinom Velendericem i imam samo reci hvale. On je primer pametnih i obrazovanih ljudi koji se vratio u svoju zemlju kako bi unapredio poslovanje. Sve pohvale i samo napred.

Mina
Mina
1 year ago

Samo imam reci pohvale za ovakve ljude poput Nikole! Dugo godina radimo zajedno i sa sigurnoscu mogu reci da je strucnjak na trzistu sto se tice prodaje