Koliko novih hotela je otvoreno u Srbiji u poslednjih 10 godina?

Beograd i Srbija postaju destinacije ne samo regionalne, već evropske i međunarodno priznate i to je razlog zašto je prisutan trend ulaganja u hotelijerstvo.

-Za poslednjih deset godina u Srbiji je otvoreno 200 novih hotela, svake godine po 20.

U poslednjih deset godina uglavnom se završio ili je pri samom kraju proces privatizacije, bilo je dosta renoviranja postojećih objekata, a u poslednjih pet godina veoma su značajne grinfild investicije i ulaganja u nove objekte. – Pored Beograda nikli su veliki centri koji danas beleže blizu milion noćenja, poput Zlatibora, Kopaonika, Vrnjačke Banje, Sokobanje, a odnedavno je i Fruška gora značajna destinacija. Ima tu još prostora za istok Srbije koji je tek počeo sa nekim skromnim kapacitetima da se rađa kao destinacija.

Ocena je i da bi u narednih deset godina istočni i južni deo Srbije trebalo da dožive ekspanziju.

Rast hotelskih noćenja u celoj Srbiji

Navodi se da je, prema poslednjim informacijama, Beograd u decembru zabeležio preko tri miliona noćenja u hotelima, što je za pola miliona više u poređenju s godinom pre korone 2019. Što se tiče cele Srbije to je 13 miliona noćenja, za oko dva miliona više. – Ako pogledate region, mi smo vrlo konkurentni s cenama. Nema razvoja nijedne destinacije bez novih hotela, oni su nosioci tražnje. Stanje hotelijerstva u Srbiji je na veoma zavidnom nivou i prosečne ocene su od 8.5 do 9.5, što je značajno.

Ocena stručnjaka je i da će verovatno u budućnosti hotelima nedostajati dodatni sadržaji, jer ljudi ne dolaze samo zbog hotela već zbog, kako se navodi, „konzumiranja destinacije“.

Ko će biti gosti u ovoj godini

Tokom 2021. u Srbiji su dominirali turisti iz Indije, prošle godine iz Rusije.

Procena je da nam ova godina donosi veći broj turista iz zapadne Evrope, otvaraju se nove avio-linije koje će pospešiti kako dolazak poslovnih gostiju, tako i individualnih turista i grupa.

– Ocena je da će biti rast iz Španije, Nemačke, Austrije i Italije. I to su sjajni gosti, oni mogu i da potroše i vrlo će vrednovati ono što mi možemo da ponudimo. S druge strane, ta tradicionalna tržišta će takođe biti popularna, poput Turske, Izraela, a očekivanja su da se vrati i Kina ove godine

Izvor: eKapija
0 0 glasovi
Glasanje za članke

Vesti

guest

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare