Koliko je Dunav važan za domaći turizam?
Regionalni projekat za jačanje prekograničnog turizma na srednjem i donjem Dunavu kroz Dunavski centar za kompetenciju, za devet godina postojanja razvio je prve regionalne proizvode, ojačao međugranične saradnje u oblasti turizma, unapredio turističke ponude i stvorio nova radna mesta, rečeno je na obeležavanju godišnjice tog projekta.
Projektne aktivnosti realizovane su sa ciljem jačanja prekograničnog turizma, pružajući podršku Srbiji, Moldaviji i Ukrajini, a u saradnji sa Hrvatskom, Bugarskom i Rumunijom.
Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Renata Pindžo istakla je da je najznačajniji efekat tog projekta intenziviranje saradnje, ne samo na regionalnom, već i na nacionalnom i lokalnom nivou, koje je, kaže, rezultiralo razvojem brojnih regionalnih turističkih proizvoda, inicijativa i projekata, kao i zajedničkim promotivnim aktivnostima, saopšteno je iz GIZ-a.
– Pored tradicionalnih atrakcija kao što su Beograd i Novi Sad, uspeli smo da predstavimo i investiramo i u manje destinacije uz tok Dunava u Srbiji, povećavajući njihovu atraktivnost i otvarajući nove mogućnosti za građane tih zajednica – primetila je Pindžo.
Za održivost onoga što je tokom devet godina na tom projektu postignuto, primetila je vođa projekta Kete Brakan, naročito je doprinelo osnivanje i rad Centra, čiji je broj članica, od osnovanja 2010. godine, sa 22 porastao na 87, i to iz svih deset dunavskih zemalja.
Boris Čamernik, generalni sekretar DČ, ističe da su Centar uspeli da profilišu kao vodeću organizaciju u oblasti razvoja održivog turizma u regionu Dunava.
– Kroz više od 20 projekata, koje je finansirala Nemačka razvojna saradnja kroz (GIZ), i različitih EU programa, doprineli smo da partneri iz javnog i privatnog sektora počnu da zajednički rade na razvoju i promociji Destinacije Dunav kao jedinstvenog i novog proizvoda u evropskoj turističkoj ponudi – rekao je Čamernik.
Na godišnjici projekta istaknuto je da su među najznačajnijim aktivnostima Centra unapređenje i razvijanje EuroVelo šest rute, kao i aktuelni rad na EuroVelo 13 ruti, unapređenje uslova za biciklizam i kruzing ponude, kojima je, navode, skrenuta pažnja turista na kulturno-istorijsku ponudu Srbije, poput restaurirane Golubačke tvrđave.
Takođe, kroz razvoj kulturne rute Put rimskih careva i dunavski put vina, koja obuhvatala 21 rimski i 13 vinskih regiona u pet zemalja, ostvaren je značajan doprinos turističkoj ponudi Hrvatske, Mađarske, Srbije, Bugarske i Rumunije.
Direktorka Turističke organizacije Srbije, Marija Labović, navela je da su još i efekti projekta izrada broušura, poput Dunavske biciklističke rute, kao i zajedničko učešće na sajmovima u Briselu, Fridrihshafenu i Gentu.
Posebnu pažnju skrenula bih na kreiranje jednog od najznačajnijih zajedničkih projekata – program Danube@ITB. Takođe, film Dunav u Srbiji – 588 utisaka, koji prikazuje lepote ovog evropskog puta i koji je ostvario neverovatne uspehe na međunarodnim festivalima turističkog filma širom sveta i dobio čak 13 nagrada, zaključila je Labović.
Izvor: Blic.rs