Kako reagovati na nedostatak osoblja hotela?

Kada pričamo o booking-u, stvari će se dobro razvijati za hotelsku industriju. Globalna popunjenost je u nekim zemljama već dostigla nivo 2019. godine, ali je u mnogim državama i bolja. Nestašica kvalifikovanih radnika ne dozvoljava ovim dobrim statistikama da dođu do izražaja jer je pandemija trajno promenila mnoge karijere i tržište radne snage.

Dakle, kako hoteli mogu da se bave problemom nedostatka radne snage i da pritom održavaju visok standard usluga koje gosti očekuju? Kako čuvati i motivisati postojeće i privući nove talente? Koje je prelazno rešenje? 

Brinite se o osoblju koje imate

Akcije hotela ne bi trebale biti usmerene samo na privlačenje novih talenata tokom krize nedostatka osoblja. Takođe bi trebalo brinuti o trenutno zaposlenima, kako bi ih zadržali srećnim i motivisanim. Naravno, hotelijeri bi trebalo da ispune osnovne uslove poput isplaćivanja fer plate, balansirajući radne sate i omogućavajući razvoj. Pritom ne treba zaboraviti isplaćivanje punih plata na račun zaposlenog. Možda je sada pravo vreme da se razbiju neki stereotipi vezani za našu industriju, kada je u pitanju način rada.

Evo jednog primera: Pandemija je u osnovi poništila ideju da se posao mora obavljati isključivo na licu mesta. Iako se ljudi vraćaju na svoja radna mesta, navikli su se na određeni stepen autonomije. „Hibridni način rada“ je jedno od rešenja!

Šta je sa hotelima u kojima zaposleni fizički rade na recepciji ili u kuhinji? McKinsey & Company je sprovela interesantno istraživanje. Šta ako se opis posla i karijerni putevi u hotelijerstvu promene? Da li bi recepcioner, s detaljnim znanjem o gostima, mogao dva dana u sedmici podržavati marketinški tim od kuće ili obrnuto?

Drugi hoteli uveli su radnu nedelju od četiri dana bez promene plate. Vide to kao investiciju u motivaciju i zdravlje osoblja.

 

Neka vaše interne vrednosti budu bitne

Tržište rada se drastično promenilo u poslednje dve godine, a pred nama su dalje promene. Uskoro će milenijalci i generacija Z činiti većinu radne snage. Oblikovaće je svojim jedinstvenim vrednostima.

Prema Randstadu, gotovo 50% njih neće prihvatiti poslove koji se ne slažu s njihovim društvenim i ekološkim vrednostima. Stoga hotelijeri moraju definisati i jasno komunicirati svoje ESG kriterijume (ekološke, društvene, upravljačke) i transparentno i istinito komunicirati svoje napore. Zeleni marketing (greenwashing) je kontraproduktivan! Termin greenwashing je termin kada kompanije više sredstava ulažu u marketing, nego što zaista ulažu u smanjenje ekoloških uticaja.

Isto važi i za DEI kriterijume (raznolikost, jednakost, uključenost). Već sada, hotelijerska industrija ima sreću da privlači raznolike i internacionalne talente. Ipak, još uvek postoji mesta za više uključenosti. Na primer, nemački Ruby Hotels i njihova kampanja „Spremni za novu tetovažu?“ postavili su impresivan primer prihvatanja različitosti privlačeći nove talente bonusom za tetovažu ili piercing.

 

Uključite digitalizaciju u svoje poslovanje

Visok stepen digitalizacije ispunjava zahteve današnjih gostiju. Uz to, istraživanje Oracle Hospitality-ja pokazalo je da gotovo dve trećine hotelijera veruje da je hotelska tehnologija ključna za zapošljavanje kvalifikanovih zaposlenih, osiguravajući manje dosadne i vremenski zahtevne zadatke, te bolju produktivnost i efektivnost.

Uzmimo primer tableta u sobi. Oni pojednostavljuju mnoge komunikacije na relaciji gost-hotel, kao što su naručivanje usluga u sobi. Tradicionalno, gosti bi zvali i naručili hranu sa recepcije. Recepcija bi potom prenela tu informaciju kuhinji. U zavisnosti od toga koliko su zauzeti, taj bi zadatak mogao biti zanemaren, što bi dovelo do kašnjenja i nezadovoljnih gostiju. Hotelski sobni tableti integrisani s hotelskim PMS sastavom omogućuje gostima da njihove porudžbine idu pravo u kuhinju, zaobilazeći nepotrebni korak preko recepcije i omogućavajući gostima da dobiju svoje porudžbine na vreme.

Drugi primer je tehnologija samostalne prijave i odjave. Mnoga rešenja sada omogućuju gostima da primaju i kreiraju svoje sobne ključeve na mobilnim uređajima. Omogućavanjem gostima da se sami prijave i odjave, hoteli će značajno smanjiti radni teret i stres za recepcionere tokom ključnih vremenskih razdoblja.

Treći primer je softver za optimizaciju saradnje i usluga. Korišćenje integrisanih platformi za operacije omogućuje hotelijerima da učinkovitije koriste svoje vreme. Digitalizacija upravljanja objektima i uslugama omogućuje svim zaposlenima u hotelu da bolje sarađuju, uključujući sve, od generalnog menadžera do osoblja za čišćenje. Na primer, ako postoji posao za majstora na licu mesta, bilo koji član osoblja može ga upozoriti putem softvera, a zatim izvršiti popravku bez potrebe da zahtev ide nazad i napred kroz tim za upravljanje hotelom.

 

Zaključak

Iako će optimizacija procesa omogućiti vođenje hotela s manjim brojem radne snage, treba imati na umu da digitalna tehnologija nije potpuna zamena za hotelsko osoblje. Međutim, kao i druge prednosti, olakšava teret trenutnim zaposlenima, čime se povećava verovatnoću da će ostati u hotelu. Kada se tržište oporavi i kada kvalifikovani talenti ponovno budu tražili radna mesta, možete imati više koristi omogućujući im da se usresrede na uslugu s direktnim kontaktom s klijentima. Istovremeno, vaši novi digitalni sastavi i rade u pozadini kako bi sve glatko funkcionisalo.

5 2 glasovi
Glasanje za članke

Blog

guest

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare