Investitori ulažu u razvijene turističke destinacije – Hoteli niču tamo gde dolazi najveći broj turista

Podaci da je u Srbiji za poslednje četiri godine otvoreno više od 100 hotela, govore u prilog tome da naša zemlja postaje interesantna turistička destinacija. Međutim, za većinu hotela koji su izgrađeni ili se grade, kamen temeljac je postavljen upravo na mestima koja su atraktivna i već turistički razrađena – u Beogradu, Novom Sadu, na Zlatiboru i Kopaoniku.

Privatni sektor, što je u biznisu i normalno, ide na „sigurno“, pa svoj kapital ubacuje u isplative destinacije. Država je tu da ulaže u infrastrukturu i stvara povoljnu klimu.

– Prema poslednjim podacima, u Srbiji postoje 372 kategorisana hotela, sa nešto manje od 30.000 ležajeva. Od toga, 110 hotela se nalazi u Beogradu, ostali su u Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu, na Zlatiboru, Kopaoniku, u Vrnjačkoj i Sokobanji. Broj hotela trenutno odgovara strukturi tražnje i broju turista koji posećuju našu zemlju – kaže Miroslav Knežević, državni sekretar u Ministarstvu turizma.

Prema rečima Kneževića, postoje planovi da se, pored Beograda, sređuju i objekti i razvijaju destinacije kao što su Sokobanja, Palić, Divčibare, a tu je i razvoj Donjeg Podunavlja, gde se već radi na rekonstrukciji tvrđava.

– Cilj nam je da se stvore uslovi za razvoj i drugih destinacija u Srbiji, ali zainteresovanost turista najviše utiče na to gde će da se gradi – objašnjava Knežević.
On kaže da Beograd ima i dobru poziciju kada je reč o kongresnom turizmu
– Svetska praksa je pokazala da država ne treba da gradi turističke objekte, već da stvara infrastrukturu u šta će ove godine biti opredeljeno 750 miliona dinara samo za projekte razvoja infrastrukture na različitim destinacijama.

Kako ja za Novosti rekao Tomislav Momirović, predsednik UO Mona Hotel Management, Srbija doživljava turističku ekspanziju, jer samo Beograd beleži stopu rasta dolazaka turista od 20% na godišnjem nivou. Tu su i strani gosti, kojima su ukinute vize za našu zemlju – Kina, Turska, Indija, a dobro je urađena i promocija Srbije za tržište Izraela.

– Povezano sa dolaskom većeg broja gostiju, porasla je i investicija u hotelske kapacitete. Svakako, u narednih pet-šest godina, odnos rasta broja gostiju i izgradnje hotela će se uravnotežiti. Sada deluje da je hotelski biznis i turizam ozbiljna perspektiva, da je to budućnost, ima i dosta zaposlenih. Treba sačekati neki vremenski period, kako bi investitori prepoznali neke druge destinacije. Sve drugo bi bilo samo na silu. Dosta stvari je urađeno, ali je za nove destinacije potrebno vreme – objašnjava Momirović.

Prenosi: eKapija

0 0 glasovi
Glasanje za članke

Turizam, Vesti

guest

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare