Intervju Nikola Jakovljević, direktor hotela Ramonda na Rtnju

Kako je hotel Ramonda uzdigao planinu Rtanj među najpopularnije destinacije u Srbiji, kakva je bila popunjenost hotela proteklih meseci, koji su novi koncepti rada i ponude, kao i budući ciljevi razvoja brenda otkriva nam Nikola Jakovljević direktor hotela Ramonda na Rtnju.

Kako je hotel Ramonda otvoren 2019.godine, kakvi su bili Vaši prvi utisci i koliko je otvaranje doprinelo da se Rtanj popularizuje kao destinacija?

Nakon godinu dana rada hotela Ramonda, možemo reći da su nam utisci više nego povoljni. Pre svega bih napomenuo da je do otvaranja hotela, Rtanj kao turistička destinacija bio relativno slabo razvijen, te smo iz tog razloga, paralelno sa promocijom hotela, radili na promociji destinacije, u čemu smo, poprilično uspeli. Za ovih godinu dana, revitalizovana je putna infrastruktura do glavnih magistralnih puteva, poboljšana je mreža mobilne telefonije, a u planu su dodatna poboljšanja, koja su neophodna kako bi se obezbedili osnovni uslovi koje traži savremeni gost.

Da li nam možete reći više o nivou poseta Vašem hotelu i planini Rtanj 2020.godine s obzirom da je domaći turizam ipak došao prvi put do izražaja usled nastanka pandemije i donesenih mera u proteklih par meseci?

Bez obzira na pošast koja hara ove godine usled pandemije virusa COVID 19, moramo reći da smo nažalost mi zapravo osetili negativan trend broja poseta u odnosu na stanje pre pandemije. Naime, mi smo uspeli u veoma kratkom vremenskom periodu da razvijemo destinaciju i da obezbedimo visoko zauzeće kapaciteta hotela još krajem 2019. godine, kao i da ovu godinu započnemo sa odličnim rezultatima. Naši gosti su prepoznali kvalitet i nivo usluge koji nas odvaja od drugih i iz tih razloga smo očekivali daleko bolje rezultate. Pored toga, nakon ukidanja vandrednog stanja, ukinuli smo naše Vikend Porodične Ručkove, drastično smo smanjili broj spoljnih gostiju koji bi koristili usluge našeg restorana, bara i Spa Centra i zapravo, prometi su manji od onih koji bi bili da nije svih neophodnih mera u borbi suzbijanja širenja virusa.

Koji su novi usvojeni koncepti i fokus tima prodaje? Koliki je stepen prilagođavanja i fleksibilnosti uslova u doba neizvesnosti?

Naš koncept i fokus tima prodaje je da se nastavi sa dosadašnjim trendovima, s obzirom da je koncept našeg hotela nov i na njemu se radi u smislu dovođenja do punog inteziteta u narednom periodu. Što se fleksibilnosti tiče, iako smo mali planinski butik hotel, pokazalo se u prethodnom periodu da smo veoma fleksibilni, da smo pravovremeno reagovali u skladu sa situacijama i da to nije previše uticalo na poslovanje ili neizvesnost, ako izuzmemo smanjeni obim posla oko spoljnih posetila ili gostiju restorana.

Kakva je bila popunjenost hotela i da li ste zadovoljni prosečnom prodajnom cenom sobe u prethodnom periodu?

Popunjenost hotela kako prošle godine (početak pravog rada bio je u avgustu prošle godine), tako i ove, je bila na zadovoljavajućem nivou. Da nije bilo meseci u kojima zbog vanrednog stanja hotel nije radio (od polovine marta, aprila i maja), mogli bismo da pričamo o odličnim rezultatima, s obzirom da su ti meseci bili sa velikim brojem garantovanih rezervacija i sigurni smo da bismo imali zauzeće hotela preko 95%. Što se tiče popunjenosti nakon otvaranja (od juna meseca), naše zauzeće na mesečnom novou je bilo u rasponu od 97% do 100% (koje smo ostvarili u avgustu), gde je upravo ta maksimalna fleksibilnost menadžmenta i zaposlenih došla da punog izražaja i na to smo veoma ponosni. Takođe smo zadovoljni ADR-om, ali pre svega RevPAR-om, koji je svih tih meseci iznosio skoro kao ADR.

Kako ste interno prilagodili pružanje usluga novim okolnostima? 

Način na koji smo se pridržavali svih mera, nešto je na šta smo veoma ponosni kao tim. Maksimalno smo poštovali preporuke Vlade republike Srbije, kao i kriznog štaba opštine Boljevac, ali smo i pored toga pojačali sanitarno higijenske mere u skladu sa potrebama. Kao što sam napomenuo, svesno smo smanjili promete posetilaca ili gostiju restorana, kako bismo obezbedili zaštitu gostiju i zaposlenih tokom ovog perioda. Bez obzira što smo sa jedne strane izgubili dodatne prihode, obezbedili smo poverenje i sigurnost gostiju, što nam se vratilo kroz druge segmente poslovanja.

Kako se 2020. godina privodi kraju, da li ste uspeli da ispunite neke od postavljenih ciljeva pre pandemije?

Naravno da smo ispunili ciljeve, ako posmatramo mesece u kojima smo radili, bez obzira da li se radi o promociji destinacije, zauzeću, ADR-u, ReVPAR-u, GOP i EBIDTA, zadovoljstvu gostiju i slično. Sa druge strane da nije pandemije, sigurno bismo radili na redefinisanju ciljeva, odnosno povećali bismo zacrtane ciljeve donete u trećem kvartalu 2019. Pored toga, uspeli smo da dosta toga uradimo oko sređivanja okoline, povezali smo se na alternativne izvore vode, pojačali smo signale mobilne telefonije, WI FI i slično, i radili na otklanjanju određenih tehničkih nedostataka koje smo uočili u prvim mesecima rada.

Šta najviše volite da istaknete u predstavljanju hotela Ramonda?

Vrhunska personalizovana usluga prilagođena raznim potrebama savremenog gosta, odlična hrana, neverovatno uslužno osoblje koje brine o gostima, kao i prelep ambijent kako hotela, tako i okoline.

Da li nam možete reći više o ponudi sadržaja u hotelu? 

Kada govorimo o ovim ponudama, moramo da istaknemo našeg šefa kuhinje koji je sa svojim timom, uspeo da privuče veliki broj gostiju koji posećuju hotel Ramondu. U periodu pre pandemije, tokom čuvenih vikend Porodičnih ručkova imali smo u proseku preko stotine ljudi na ručku, koji su samo iz tog razloga dolazili čak iz Beograda ili drugih gradova. Sa druge strane, naš spa segment, sa veštačkim jezercetom privukao je veliki broj posetila i gostiju koji su uživali u čarima prirodno prečišćene vode uz pomoć specijalnih biljaka, a voda kojom se puni jezerce je iz bunara koji iz dubina ispod planine ima lekovita dejstva i veoma povoljno utiče na organizam. Pored toga, ne smemo zaboraviti naše masere, koji će Vam upotpuniti doživljaj. Za naredni period ostajemo verni našim čuvenim Porodičnim, Vikend i Romantičnim paketima i nema potrebe da menjamo dobitnu kombinaciju koji su mnogi naši gosti prepoznali kao nešto što im je trebalo.

Koja je Vaša preporuka za buduće goste u zimskom periodu?

Hotel Ramonda nije klasičan planinski hotel koji gosti posećuju zbog skijanja ili drugih aktivnosti uobičajenih za zimski period. Ali ako želite aktivan odmor, dobru hranu, prelepu i mističnu prirodu i okruženje, ali sa druge strane želite da provedete kvalitetno vreme sa svojim prijateljima ili porodicom, onda je hotel Ramonda pravo mesto za sve, bez obzira na godišnje doba.

U kom smeru se razvijaju navike turista?

Navike gostiju se ne menjaju previše poslednjih godina i uglavnom su zasnovane na zadovoljenju pre svega njihovih psiholoških potreba. Sa druge strane, sve više turista želi da bolje upozna destinaciju, da odnese pun kofer novih znanja, iskustava i prijatelja, što je negde ostalo još od ranije, kada je turizam počeo da hvata svoj sve veći zamajac.

Kakve su Vaše prognoze tržišta u budućim periodima? 

Sve zavisi od pandemije i u kom pravcu će se zaraza širiti. Ne verujem da će gradski hoteli u skorije vreme imati poboljšanja, jer oni zavise pre svega od stranih gostiju, dok će hoteli u unutrašnjosti, a pre svega u banjama, planinama i drugim zanimljivim destinacijama imati mogućnosti da ostvare svoje zacrtane ciljeve. Mi planiramo proširenje kapaciteta kako hotelskog segmenta, tako i Spa sadržaja, restorana, kako bismo mogli da zadovoljimo sve one koji su želeli, a zbog manjih kapaciteta, nisu uspeli da budu naši gosti.

 

0 0 glasovi
Glasanje za članke

Intervju

guest

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare