Intervju Miloš Grujić, Direktor Prodaje I Marketinga Courtyard Belgrade city center hotela

Kako se razvija Beograd kao atraktivna MICE destinacija, kakav je odnos cene i kvaliteta iz perspektive stranaca, koji su noviteti i ciljevi najpoznatijeg hotelskog lanca u samom srcu Beograda otkriva nam Miloš Grujić, Direktor Prodaje I Marketinga Courtyard Belgrade city center hotela.

Kakva su očekivanja u pogledu tražnje za 2020.godinu?

Prethodna godina je završena sa preko 8% rasta u dolascima i noćenjima gostiju, kada je Beograd u pitanju, a avio-saobraćaj beleži godišnji rast od skoro 6%, što je slučaj iz godine u godinu, tako da očekujemo svakako da tržište nastavi da se razvija, ali imajući u vidu da se pored broja turista, povećava i broj hotela i apartmana, svakako ova godina predstavlja izazov gde ćemo se i mi boriti za svoj udeo u tržištu.

Iz koje države su najčešće Vaši gosti u poslednje dve godine?

Ipak i dalje dosta prednjači region, ali mi kao strani lanac imamo dosta gostiju iz Amerike, bliskoistočnih zemalja i dosta gostiju iz Kine koji su verni brendu.

Koliko je prisutan MICE segment u odnosu na leisure?

U našem slučaju, zbog ne toliko velikih MICE kapaciteta više je to korporativni segment, individualni gosti, a leisure individualno i manje grupe.

Kako se Beograd probija na MICE tržištu Evrope?

Beograd je i dalje destinacija u razvoju, imamo potencijal zbog sjajne povezanosti, i dalje smo destinacija gde je odnos cene i kvaliteta sjajan iz perspective stranaca, ali de facto je potreban kongresni centar, pošto svi znamo kakva je situacija sa Sava centrom, a malo zaboravljamo koliku prednost zapravo predstavlja jedan takav objekat. Mnogi evropski gradovi do nedavno nisu imali kongresne centre, a to je prednost na koju bi mi trebalo da igramo.

Koje su komparativne prednosti Courtyard Belgrade city center hotela u odnosu na druge hotele sličnog ranga u Beogradu?

Kada neko dolazi po prvi put u Beograd, a svesni smo svi da i dalje veliki broj ljudi nema najrealniju sliku o tome gde dolazi i šta ih čeka, ipak je veća šansa da će se odlučiti za neki od brendova koji su im poznati. Mi kao deo navećeg hotelskog lanca znamo da je to jak adut, ali ono čime se mi trudimo da budemo prepoznatljivi je sjajna usluga, jer sa manjim smeštajnim kapacitetima to omogućava da nema gužvi prilikom prijavljivanja u hotel, nema gužvi na doručku, ako se ne varam jedini smo skroz nepušački hotel u gradu što je prednost za mnoge goste, a opet pored svega toga, naši gosti imaju luksuz da su u samom srcu grada, ne može se biti centralnije od ovoga, što znači da smo im sjajna polazna tačkda da otkriju ovaj naš lepi Beograd.

Koji su noviteti u Marriott brend standardima koje primenjujete?

U prethodnih 2 godine mi smo prošli i dalje prolazimo mnogo promene zbog kupovine Starwood-a, tako da je došlo do menjanja mnogih procedura, standarda, jer su se trudili da zadrže najbolje od svake grupacije i da sve bude još bolje za naše goste.

Koji su noviteti u Courtyard Belgrade city center hotelu? 

Prošle godine smo uveli Food Waste program i time bili prvi hotel koji se trudio da smanji količinu hrane koja se baca. Na to smo jako ponosni jer to i prati ekološki pravac kojim Marriott ide. Još od prošle godine ne koristimo plastične slamke, imamo razne inicijative za očuvanje vode i životne sredine kao što je trenutno aktuelna Make a Green Choice, gde gosti mogu da se odluče da im se do dva dana ne sređuje soba, a oni za to dobijaju Marriott Bonvoy poene, što je vrlo čest izbor imajući u vidu da Marriott Bonvoy kao program lojalnosti je najveći na svetu i pruža benefite članovima u skoro 7000 hotela širom sveta.

Koje su promene koje uvode „millennial’s” generacije i kako Mariott reaguje na njih?

Ove promene najviše su vezane za tehnologiju i mobilne telefone – bilo da je online rezervisanje soba u samo dva poteza, naručivanje room servisa, komuniciranje sa recepcijom kada su u pitanju posebni zahtevi, online prijavljivanje u hotel, ili ulazak u sobu očitavanjem koda sa telefona. I turizam sam po sebi se menjao i sada već predstavlja iskustvo, a ne noćenje u hotelskoj sobi. Naši roditelji su išli u agenciju, sedeli listali i sa agentom dogovarali svoj odmor, a sada tu je mobilni telefon, različite opcije smeštaja, automatski se kreira celo iskustvo neke nove destinacije “u par klikova”. Modernizacijom je sve postalo dostupnije, što znači da je naš posao da budemo brzi, proaktivni i da ponudimo nešto jedinstveno, personalizovano i to na pravi način u pravom trenutku. Bez prilagođavanja, nestali bismo, a Marriott i dalje evoluira sa svojim gostima i zato smo ne najbolja, već omiljena kompanija za putovanja na svetu.

0 0 glasovi
Glasanje za članke

Intervju

guest

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare