Inovativni pristupi i marketinške strategije svetski poznatih destinacija

Dok čekamo da svet otvori vrata, svetski poznate destinacije su pristupile inovativnim i šaljivim rešenjima za kreiranje online strategije promovisanja svog turističkog proizvoda i autentičnog iskustva koje svaka destinacija može da pruži svojim gostima.

Treba iskoristiti ovaj period za intezivnu promociju destinacija kako bi se približili svojim potencijalnim gostima kao pristupačna, sigurna i  prijateljski otvorena destinacija za odmor i avanturu.

Koji je to pristup koji treba primeniti u periodu neizvesnosti? Kako treba razviti strategiju kada još ne možemo sa sigurnošću reci u kom smeru će se navike turista menjati?

Redizajn postojećih strategija je definitivno pristup koji je u ovom trenutku neophodan da se uspostavi i dobro projektuje u skladu sa novonastalim okolnostima koje dovode do uvodjenja nove paradigme u grani turizma i hotelijerstva.

Dizajnersko razmišljanje (design thinking) je iterativni proces u kojem se redefinišu problemi u skladu sa novim potrebama korisnika u pokušaju da se identifikuju alternativne strategije i rešenja koja možda ne mogu biti očigledna sa ranijim nivoom razumevanja.

Ljudi prirodno razvijaju obrasce razmišljanja po uzoru na aktivnosti koje se ponavljaju i uobičajeno pristupaju znanju. Oni nam pomažu da brzo primenimo iste akcije i znanja u sličnim ili poznatim situacijama, ali u kom pravcu ići kada dodje do promene poznatog stanja?

Razmišljanje izvan okvira (out of the box) može pružiti inovativno rešenje, međutim, ono može biti pravi izazov jer prirodno razvijamo obrasce razmišljanja koji se modeliraju na ponavljajućim aktivnostima i uobičajenom pristupu znanju kojim se okružujemo.

Nama ljudima je često teško osporiti svoje pretpostavke i svakodnevna znanja, jer se oslanjamo na izgradnju obrazaca razmišljanja kako ne bismo morali da učimo sve ispočetka svaki put.

Ali šta se dešava kad sve što je poznato nema dovoljnu jačinu da pruži realan prikaz konkretnog rešenja problema?

Dizajnersko razmišljanje ili kreativno mišljenje pruža nam konkretna usmerenja koja nam pomažu da zamislimo rešenja za određene probleme.

Osnove kreativnog mišljenja kao komplementarnog pristupa analitičkom mišljenju jesu:

  • Faze realizacije projekata kreativnog mišljenja: inspiracija, generisanje ideja, implementacija
  • Unapređenje perceptivnih sposobnosti za otkrivanje novih mogućnosti za kreiranje svežih poslovnih rešenja kao i efektivnije i efikasnije načine otklanjanja prepreka
  • Razvoj kreativnih kompetencija: tehnike i alata za kreiranje i testiranje novih poslovnih rešenja

Turističke zajednice širom sveta naporno rade, stvarajući niz maštovitih virtuelnih kampanja da zadrže putnike i oduševe nas budućim putovanjima.

U nastavku pogledajte 9 najkreativnijih kampanja za „virtuelni turizam“ i na koji način su poznate svetske destinacije odlučile da kreiraju svoju formulu uspeha:

  1. Grenada

Donesite parče Kariba u svoju dnevnu sobu fantastičnom kampanjom #GrenadaDreaming. Ima puno emocija, od pozitivnih vesti direktno sa ostrva – gde destilerija ruma proizvodi sredstva za dezinfekciju ruku i luksuzni hoteli pomažu radnicima do Spotify plejlista koje će vam preneti osećaj atmosfere ostrva u svakom trenutku.

Sharon Bernstein, direktor Velike Britanije za turizam Grenade, kaže da „#GrenadaDreaming ima za cilj pružiti pozitivnost i nadu u danima zaključavanja i nakon njih“ – osećaj koji svi garantuju!

Screenshot Youtube video

  1. Algarve, Portugal

Algarve je Portugal iz mašte: zlatni pesak, dovoljno sunčanih sati i vreme za surf… Paleta online video zapisa i fotografija prikazuje najbolje u regionu, dok nas poseta kampanji #CantSkipHope u Portugalu podseća da Covid-19 može biti razlog za pauzu, preispitivanje naše budućnosti i kreiranje novih ciljeva…

Algarve takođe radi na markici „Dobre prakse – bez pokrića“ kako bi putnicima pomogla da obidju sigurna mesta u regionu.

Screenshot Youtube

  1. Virdžinija, SAD

We’ll be waiting for you kampanja služi kao sjajan podsetnik za posetioce da posete državu, od njenih zapanjujućih pejzaža do idiličnih vinograda i blistavo zvezdanog neba.

Rita McClenni, direktorka turizma Virdžinije kaže: „Kako plasirati destinaciju kada je neodgovorno tražiti od ljudi da putuju? U ovo izvanredno i izazovno vreme, želeli smo da pružimo malo udobnosti i ohrabrimo sve, da duboko udahnu. Sva neverovatno lepa mesta širom sveta, uključujući i ona iz Virdžinije, još uvek će biti tamo kada prođemo kroz ovo. Gostoljubljivi ljudi; dinamične, obrazovne, atrakcije; zabava i smeh; a vreme provedeno sa onima koje volimo, ta su vremena još uvek tu. Za sada svoju ljubav delimo iz daljine. Ali tu smo i čekamo taj dan kada će svi biti spremni i moći ponovo da putuju. “

Screenshot Youtube

  1. Dubai, UAE

U Dubaiju je uvek nešto novo i sada nije izuzetak. Dubai 360 je internet platforma sa nizom panoramskih video i foto sadržaja, koji obuhvata čitav niz gradskih znamenitosti. Možete da posetite muzej Etihad i istorijsku četvrt Al Fahidi, pa čak i da pogledate unutra poljubac Burj Al Arab. Ljubitelji umetnosti takođe traže poslasticu: dok je ovogodišnji sajam Art Dubai morao da bude otkazan, umesto toga možete da pregledate sav sadržaj na mreži – besplatno.

Screenshot website

  1. Hrvatska

Hrvatska kampanja #CroatiaLongDistanceLove je još jedna od sjajnih marketinških načina kako da se povežete sa svojim budućim gostima. Asortiman internetskih video zapisa i članaka pokriva sve, od vrhunskih gastronomskih specijaliteta do prelepih pejzaža, pa čak i mesta virtualnog kajakinga.

Screenshot Youtube

  1. Grčka

Ugostiteljstvo je centralna grana u Grčkoj: svaki peti Grk zaposlen je u turističkoj industriji, koja stvara čak dvadeset procenata BDP-a zemlje. Nije iznenađujuće da se prelepa zemlja nada da će turiste primiti na obale već u julu, niti da je u međuvremenu uložila u zadivljujuću kampanju – #Greecefromhome. Inspirativni YouTube kanal ima video zapise u rasponu od jutarnjih časova joge (zajedno sa zadivljujućom pozadinom na plaži) do degustacija vina, grčkih recepata, pa čak i lokalnih tutorijala o šminkanju.

  1. Farska ostrva

Ostrvska grupa izmedju Atlantika, Islanda i Norveške pokrenula je jednu od najkreativnijih i najuzbudljivijih kampanja za virtuelni turizam koju smo videli. Posetioci širom sveta sada se mogu pridružiti virtuelnom obilasku ostrva – u stvarnom vremenu – koji vodi lokalni farski farmer, koji će tokom ture  „delovati kao vaše oči i telo“. Potpuno imate kontrolu nad kretanjem vodiča (oni će skakati na zahtev!), mogu putovati peške, brodom, pa čak i helikopterom ići do neba. Svako putovanje počinje sa druge lokacije, ali svi nude niz lepršavih prelepih vulkanskih pejzaža. Virtuelno putovanje ne može biti bolje od ovoga.

  1. Alabama, SAD

Sweet Home Alabama, Slatki dom Alabame ili slatki Alabama od kuće? Alabama ima puno da prikaže – samo pogledajte video snimke koji su stvoreni kao deo državne kampanje #WhenTimeisRight. Turistička zajednica je 2020. godinu takođe posvetila „Alabama godini prirodnih čuda“, objavivši listu od 20 najlepših scenskih mesta države.

  1. Škotska

VisitScotland u saradnji sa kompanijom Google iskoristio je najnoviju tehnologiju kako bi prikazao vrhunsku aplikaciju pojačane stvarnosti (Augmented Reality -AR) kako biste istraživali Škotsku od kuće. Portal AR omogućava zaljubljenim putnicima da lutaju po Škotskoj, uz sjajne video snimke i slike od 360 stepeni zbog kojih ćete se osećati kao da ste na njenom tlu. Pa, šta čekate? Zavirite u Edinburgh Castle, pogledajte kako se pravi škotski viski ili obala kroz Gorje motociklom.

Screenshot Portal AR

Vicki Miller, direktor marketinga kompanije VisitScotland, rekla je: „Postoji toliko uzbudljivih i inovativnih virtuelnih iskustava koja zadržavaju potencijalne posetioce povezane sa Škotskom za to vreme. Aplikacija Portal AR  je izuzetno popularna i omogućava korisnicima da se udube u škotsku kulturu sa lokalnim stanovnicima kao njihovim vodičima – daje uvid u to kako živimo, radimo, ulažemo i proučavamo u celoj zemlji. Ovo je šansa da iskusite Škotsku s dlana i udobnost svog doma, gde možete sanjati o poseti kada dođe vreme. “

0 0 glasovi
Glasanje za članke

Blog

guest

0 Komentari
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare