„Imamo u sebi gen gostoprimstva“- Dejan Pejčinović
1. Posle 30 godina internacionalog i domaćeg iskustva i dalje izlazite iz zone komfora i postavljate sebi nove izazove. Na poziciji ste generalnog menadžera resorta Fruške terme. Šta vam je i dalje najveći izazov i čemu posvećujete najviše pažnje prilikom rada?
Uvek sam uživao u razvojnim projektima, oni su naporniji od uhodanih sistema, ali daju mnogo više izazova i samim tim i veće zadovoljstvo kada pogledate iza sebe i vidite napredak.
Sa godinama iskustva čovek saznaje da uvek može više i uvek može bolje i tu prvenstveno mislim na pomeranje granica i okvira u kojima radimo. Temeljnim pristupom onome što radite, upornošću i koncentracijom na cilj uvek se postiže uspeh. Lično volim da u okviru nekog dugoročnog cilja, sebi, a i timu postavljam korake ili stepenike do kojih moramo da stignemo na putu ka krajnjem cilju. Svaki put kada ostvarimo određenu fazu, imamo razlog za proslavu i motiv za dalji rad. Najveći izazov u našem poslu je bio i dalje je, rad sa ljudima, njihova motivisanost, obučenost, istrajnost i timski rad bez kojeg neće biti krajnjih rezultata. Postavka sistema koji ne zavisi od jedne osobe već ima snagu da se u bilo kom trenutku modifikuje i postigne rezultat. Osnove menadžmenta su odavno postavljene, planiranje, organizacija, vođenje i kontrolisanje. Svaka od ovih operacija zahteva puno rada i posvećenosti, a fokus direktno zavisi od razvijenosti kompanije i strukture tima sa kojim raspolažemo.
2. Menjaju se navike turista, ali isto tako i navike i želje zaposlenih? Koliki je danas izazov privući nove zaposlene, ali isto tako ih motivisati i zadržati u sistemu?
Navike i želje zaposlenih diktira tržište, ali i brzina života savremenog doba. Ogroman protok informacija i želja da se u svemu učestvuje, smanjuje koncentrisanost i dovodi često do površnog gledanja na svet oko nas. U resortu Fruške terme se zaista trudimo da budemo „dobar poslodavac“. Uslovi rada i poslovna klima ukazuju na uređenost sistema i zaposlenima je obezbeđeno sve što je potrebno za normalno obavljanje posla. Iako su to normalne stvari navešću ih da se svi podsetimo: prijava na pun iznos plate, prevoz, topli obrok, uniforma, oprema za rad, plaćen godišnji odmor, prekovremeni rad. Svi zaposleni traže stabilnost kompanije i platu koja će im omogućiti dostojanstven život. Tokom cele godine, ne na tri ili šest meseci. Mi biramo ljude koji vole ovaj posao i samim tim ojačavamo i ceo kolektiv pozitivnom atmosferom i međusobnom podrškom u dnevnom radu. Činjenica je da se danas traži mnogo brže napredovanje, nagrada, stimulacija. Obzirom na dinamičnost posla kojim se bavimo, ali i na konstantno proširenje ponude u okviru naše kompanije, ima mesta i za sve koji imaju ambiciju da napreduju.
3. Gotovo svakodnevno imate obuke za svoje zaposlene. Edukacija daje rezultate jer se gosti osećaju prijatno i sigurno. U kojoj meri edukacija doprinosi ličnoj satisfakciji zaposlenih i većem doprinosu koji daju?
Pričajući o pozitivnoj poslovnoj klimi, neizostavno je da spomenemo i mogućnost učenja i napredovanja u skladu sa potencijalima. Svi zaposleni prolaze kroz dodatne interne obuke koje imaju za cilj da ih nauče ne samo kako se radi kod nas, već pružaju mnogo šira znanja koja su primenljiva u svim sferama života. Veliki broj iskusnih kolega u našem timu ima znanje koje nesebično deli sa novim kolegama. Edukacija direktno utiče na svest o vrednosti pojedinca i samouverenost. Samouverenost i obučenost vode ka većoj efikasnosti, ali i daju sliku našim gostima da znamo šta radimo, samim tim i naši gosti se osećaju bolje i sigurnije. Svaka osoba koja ima neka specijalna znanja ima i određenu dozu „specijalnosti“ a to je opet dodavanje vrednosti našoj ličnoj satisfakciji.
4. Resort se širi svake godine i dobijate nove sadržaje. Koji se sadržaji trenutno nalaze u okviru Vašeg kompleksa i koji su planovi za širenje poslovanja?
Krenuću od prvog hotela u okviru rizorta, Premier Aqua, otvoren 2012. godine , objekat sa 5*, 54 smeštajne jedinice, wellness i spa sadržajima, otvoren i zatvoreni bazen sa mineralnom termalnom vodom i specijalističkom medicinskom ordinacijom Aqua Medica. Pet sala za sastanke, restoran, pool bar, cafe terasa, wellness bar, garaža u okviru objekta i obezbeđen parking na otvorenom.
Etno naselje Vrdnička kula, otvoreno 2015. godine, u svom sastavu ima objekat sa 23 smeštajne jedinice, 10 bungalova, etno restoran, pivnicu, multifunkcionalnu/kongresnu salu površine 540kvm, drvena crkvica, dečije igralište, letnje bašte etno restorana i uređene zelene površine dodatno utiču na lepotu ambijenta. Obezbeđen parking prostor za sve goste na smeštaju i posetioce restorana.
U okviru kompleksa nalazi se i garaža sa 400 parking mesta. Vodeći računa o održivom razvoju, krov garaže je pokriven solarnim panelima koji obezbeđuju struju za javnu rasvetu u okviru kompleksa.
2019. godine otvara se naš najveći objekat hotel Fruške terme, 201 smeštajna jedinica, 11 kongresnih sala, wellness i spa sadržaji na 10.000kvm, pet bazena u zatvorenom, tri bazena na otvorenom, svi sa mineralnom termalnom vodom, dečiji svet, sauna svet sa 12 vrsta sauna. Prošle godine u junu, otvaramo Termalnu Rivijeru, dodatni kompleks otvorenih bazena na 10 000 kvm sa toboganima, dečijom Splash safari zonom, Glass Infinity bazenom, porodičnim bazenom, dodatna tri bara sa gastronomskom ponudom, kapaciteta preko 600 mesta.
U oktobru su završene Fruške Residences, kompleks apartmana u okviru kojeg mi upravljamo sa 45 apartmana, a ostalo su apartmani rezidencijalnog tipa koji su većim delom već dobili svoje nove vlasnike.
Dalji planovi razvoja idu u pravcu otvaranja novog italijanskog restorana u okviru Fruško Residences kompleksa, dodatnog pansionskog restorana za potrebe apartmana, premium gift shop-a. Fokus ove godine biće nam na proširenju animatorskog programa i sadržaja oko hotela. Izgradnja novih hiking staza, promovisanje turističkih sadržaja u okolini.
5. Sredinom prošle godine Fruške terme su postale deo Mövenpick hotela, samim tim i Accor grupe. U čemu se najviše ogleda značaj ovakve vrste saradnje?
Najveća ugostiteljska kompanija u Evropi sa više od 5.300 hotela i oko 800.000 soba, na 110 lokacija u svetu u svom portfoliju ima oko 40 brendova. Po tipu usluge i kvalitetu, ali i vrednostima koje delimo, odlučili smo se za brend Mövenpick. Integracija je podrazumevala i usklađivanje određenih tehničkih i radnih standarda, a u narednom periodu ćemo imati još bolju uslugu i puno toga što će boravak naših gostiju učiniti još lepšim.
Za sve nas je to velika potvrda i prepoznatljivost kvalitetnog rada i standarda poslovanja. U kompaniji Promont group smatramo da će ulazak u evropski i svetski lanac Accor značajno doprineti vidljivosti i pozicioniranju naše turističke ponude i posledično većem broju posetilaca iz Evrope i sveta. Uspešno objedinjujemo srpsko gostoprimstvo sa internacionalnim standardima na veliko zadovoljstvo svih naših gostiju.
6. Dolazak jednog takvog lanca je bilo pravo osveženje za srpsko hotelijerstvo. Stiče se utisak da nam fali inostrane eskpertize i novih trendova. U kom pravcu će se razvijati srpsko hotelijerstvo?
Naši ljudi imaju u sebi gen gostoprimstva. Ono što generalno fali je standardizacija poslovanja, ali i pridržavanje svih pravila koja već postoje. Ono na čemu insistiraju inostrani lanci i brendovi je održivi razvoj, ne samo u smislu očuvanja prirode već upravo u smislu izgradnje održivog sistema vrednosti koji se prenosi na mlađe i unapređuju u skladu sa evolucijom sveta u kome živimo. Zelena agenda je neizostavni deo svih razgovora i planova. Svest o tome da svako od nas može da da doprinos lepšem i boljem svetu u kome živimo je imperativ. Iskreno se nadam da ćemo kao destinacija da se nametnemo stranim turistima i da ćemo nastaviti da se razvijamo i kao delatnost i kao mesto gde mladi ostaju da rade i uče.
7. Koje su najveće prednosti koje Srbija ima kao destinacija, a koji najveći izazovi sa kojim ćemo se susresti u narednom periodu?
Prednost Srbije je u autentičnoj kulturi i mentalitetu ljudi, istoriji, prirodnim lepotama, manifestacijama. Pristupačnost igra veliku ulogu kako u saobraćajnom tako i u viznom smislu. Aerodrom Nikola Tesla je postao vazdušna raskrsnica za mnoge pravce. Povezivanje sa velikim emitivnim tržištima je potencijal za dalji razvoj naše delatnosti.
Neću ulaziti previše u dnevno politička dešavanja u regionu ili u svetu, ali ono što je prvi preduslov da se turizam razvija je bezbednost. Mislim da svi treba da radimo na imidžu naše zemlje u smislu da je bezbedna, da smo spremni da dočekamo turiste sa potrebnom infrastrukturom, da pričamo strane jezike, da imamo internacionalne standarde. Moramo svi da radimo na higijenskim standardima javnih površina, da menjamo svest u cilju opšteg dobra.
Izazov je naravno i tržište radne snage i migratorna kretanja ka Evropi. Da bismo zadržali ljudi moramo da napredujemo brže i jače i da ovde obezbedimo uslove za kvalitetan život i rad.
8. Nov i atraktivan sadržaj, lepo uređen sistem, motivisan tim, doprineli su sjajnim rezultatima prošle godine. Možete li nam reći šta ste sve postigli prošle godine i šta očekujete od ove godine?
Ove godine planiramo da nastavimo u istom ritmu. Podigli smo lestvicu visoko i dostizanje rezultata od prošle godine uz praćenje organskog rasta kroz proširenje ponude biće novi uspeh za sve nas. Prošle godine napunili smo vitrine naših hotela sa priznanjima iz raznih relevantnih institucija koje su prepoznale naš rad i napredak. Ove godine radićemo na jačem pozicioniranju u regionu i u okvirima Accor grupacije i ako priznanja dođu bićemo dodatno motivisani.
9. Fruške Terme su u prethodnom periodu postavile visoke standarde usluge. Na šta ste najviše ponosni i šta ističete kao najveći kvalitet usluge Vaših hotela?
Uvek volim da kažem da nismo savršeni. Ali trudimo se da budemo što bolji. Ocene zadovoljstva naših korisnika usluga stalno rastu, a ukoliko postoji neki komentar koji ukazuje na propust, on se odmah razmatra i uzima kao detalj za unapređenje poslovanja. Najponosniji sam na naše zaposlene, njihov trud da nas prezentuju uvek u najboljem svetlu i filozofiju koja je prihvaćena od strane celog tima, koja je usmerena na personalizovan pristup usluzi i zadovoljstvo gosta.
Najveći kvalitet objekata je multifunkcionalnost i moram da pomenem termin Bleisure koji je apsolutno primenljiv za naše objekte koji uspešno dočekuju razne grupe gostiju.
U okviru naših 17 sala za sastanke prošle godine dočekali smo preko 700 poslovnih grupa i ugostili veliki broj edukativnih konferencija. U okviru zvanične statistike pozicionirali smo banju Vrdnik na treće mesto od svih banja u Srbiji i zvanično smo među prvih 10 najposećenijh destinacija u našoj zemlji uključujući tu i gradove i planinske centre.
10. Borimo se da vratimo hotelijerstvu stari sjaj i da ga ponovo učinimo atraktivnim za nove talente. Koji bi bio vaš savet sa sve ljude koji žele da svoju karijeru grade u turizmu i hotelijerstvu?
Ovo je delatnost u kojoj kreiramo lepšu sliku stvarnosti. Ne kroz neku aplikaciju već našim ponašanjem, ophođenjem, komunikacijom, radom i zalaganjem. Gradeći lepšu sliku stvarnosti gradimo i sebe same i lepši svet u kome radimo i živimo.