Edukacija kao ključ uspeha- Miloš Pešić
-
Upoznajte nas sa istorijom kompanije winsedswiss i njenom misijom i vizijom?
Kompanija winsedswiss osnovana je 2019. godine sa misijom da ponudi drugačiji način edukacije i treninga profesionalaca u oblasti ugostiteljstva ili onih koji to žele da postanu. Pod time podrazumevamo da teorijska znanja, koja se stiču na treninzima, vežbamo i nalazimo primenu u praksi tokom treninga, kroz razne igre i aktivaciju polaznika. Ovim modalitetom je fokus usmeren na polaznika i njegovo usvajanje znanja, umesto na trenera i suvoparno davanje informacija. Ovakav način rada naši treneri su naučili tokom ’’Train The Trainer’’ programa EHL-a (Ecole hoteliere de Lausanne) i sticanja licence za dostavljanje VET by EHL trening programa. Pohađanje upravo ovog programa nam je pomoglo da napredujemo i usavršavamo se u dostavljanju i kreiranju treninga, kako profesionalcima, tako i mladim ljudima koji će se tek ostvariti u našoj industriji.
-
Koji je fokus poslovanja winsedswiss Srbija?
U prve dve godine smo imali fokus na realizaciji VET by EHL trening programa i sa velikim zadovoljstvom mogu da kažem da su nam poverenje ukazali, upućivanjem svojih zaposlenih na našu akademiju, domaće renomirane hotelske kuće poput Mona Hotel Management, Moskva, Square Nine, Ramonda Rtanj, Saint Ten, ali i internacionalni lanaci poput Hyatt-a i Radisson-a.
Sada smo fokus preusmerili na kreiranje sopstvenih edukacija i treninga. Svakom hotelu ili restoranu pristupamo personalizovano i prilagođavamo trening programe specifičnim potrebama svakog objekta kako bi edukacija ’’pogodila slabu tačku’’ i podigla kvalitet usluge, zadovoljstvo gosta, a samim tim i prihode vlasnika. Za nepunih godinu dana od ove promene strategije, blizu smo brojke od 10 zadovoljnih klijenata, a podatak da nam se neki klijenti već vraćaju sa zahtevima za treninge novih zaposlenih ili drugih sektora, nam je signal da smo na dobrom putu.
-
Ko su treneri na vašim winsedswiss programima?
Sve kolege, treneri, su pre svega dokazani profesionalci sa 15-20 godina radnog staža u hotelijerstvu na različitim pozicijama. Kroz TTT program (Train The Trainer), koji sam ranije pomenuo, naučili smo kako da to iskustvo iskoristimo u cilju formiranja efektnih treninga, što nam nam je od velikog značaja jer možemo prenošenje znanja da oplemenimo ličnim iskustvima. Ovo znači da za svako operativno odeljenje hotela imamo posebnog trenera koji potpuno vlada svim izazovima svakodnevnog funkcionisanja tog sektora, pa je samim tim i trening koji izvodi u potpunosti primenljiv i bez suvišnih informacija.
-
Možete nam reći nešto o sebi i svom karijerom putu?
Moje putovanje kroz hotelijerstvo počelo je na poziciji pomoćnog konobara u pre-opening -u hotela Holiday Inn Beograd, sada već davne 2007. godine. U tom hotelu sam proveo sjajnih 6 godina i volim da kažem da sam tu prošao osnovnu i srednju školu hotelijerstva radeći na raznim pozicijama u F&B odeljenju, zatim na recepciji, a kao stipendista hotela završio sam osnovne studije na Singidunum Univerzitetu.
Zatim mi je kompanija MHM (Mona Hotel Management) ukazala poverenje i šansu da sa glavne rukovodeće pozicije pripremim otvaranje, a zatim, gotovo 3 godine, vodim Garni hotel Agro. Tu sam stekao dobar deo iskustva, odnosno temelja, na kojem i danas stojim, pa bih se ovim putem zahvalio celom MHM timu iz tog perioda, na potpuno otvorenoj komunikaciji i nesebičnom deljenju znanja.
Karijerno putovanje se nastavilo i ubrzalo, te sam na poziciji GM-a imao prilike da vodim sledeće hotele: Aparthotel Vučko, Jahorina; Vojvodina, Zrenjanin; Ramonda, Rtanj i Orašac hoteli, Beograd. Iako sam u svim sada navedenim hotelima radio na poziciji generalnog menadžera, moram reći da su to sasvim različita iskustva, ali ono što im je svima zajedničko su stvarno fantastični ljudi sa kojima sam radio i zaista mogu da posvedočim da smo kao narod veoma gostoprimljivi.
Kompaniji winsedwiss sam se pridružio sredinom 2020.godine, iskreno verujući u sve za šta se ova grupacija zalaže, odnosno u želji da novim generacijama ugostitelja budemo podrška u vidu pružanja drugačijeg modela edukacije, ali i već ostvarenim profesioanlcima iz industrije koji žele da se dalje usavršavaju i profesionalno razvijaju. U to vreme sam i sam, zajedno sa kolegama prošao EHL-ovo licenciranje, te sam vodio Hotel Administration treninge, a poslednjih godinu dana sam na poziciji CEO-a.
-
Šta dobijaju polaznici trening programa?
Budući da su uglavnom naši treninzi personalizovani, početak svakog treninga je razgovor sa menadžmentom hotela ili drugim klijentom, na osnovu kojeg se kreira trening koji će na najbolji način odgovoriti zahtevu koji je pred nas postavljen. Tako, u zavisnosti od njihovih potreba i želja u datom trenutku, naš zadatak je da kreiramo i dostavimo trening ’’skrojen po njihovim merama’’.
Na samim treninzima, pored vežbanja praktičnih veština, ali i prenošenja teorijskog znanja, trudimo se da, na prvom mestu, razvijamo svest, to jest, mindset polaznika. Reč koja najbolje opisuje šta je hotel, hotel je kuća, pa je i osnovni cilj svakog našeg treninga da zaposleni hotela, goste hotela, počnu da gledaju kao goste kuće i to svoje kuće. Kada se pređe na taj način razmišljanja onda je i usvajanje znanja i veština mnogo lakše i prirodnije. Nakon svega navedenog, budućim polaznicima naših treninga obećavamo zabavno i edukativno iskustvo.
-
Da li se u Srbiji prepoznaje važnost edukacije zaposlenih?
Na ovo pitanje bih rekao da nam je dosadašnje iskustvo pokazalo da je odgovor pozitivan i da ugostitelji u Srbiji prepoznaju važnost edukacije. Međutim, glavni izazov je kratka rotacija zaposlenih, odnosno kako da se termin za edukaciju uklopi u već nategnut raspored rada.
Ono što mi pokušavamo da promovišemo je da upravo kroz edukaciju u ljude i uopšteno jednim dobrim employer branding-om, poslodavci kreiraju pozitivan radni ambijent iz kojeg zaposleni neće želeti da odlaze zbog 10-15% veće plate.
-
Koji benefit edukacija donosi vlasnicima ugostiteljskim objekata?
Pored mogućnosti da će se ulaganjem u edukaciju zaposlenih, unaprediti i employer branding, koji je, ili bi makar trebalo da bude, važna tema vlasnicima ugostiteljskih objekata, benefiti koje edukacija sigurno ostvaruje su optimalna upotreba sredstava rada i potrošnog materijala, bolje poznavanje proizvoda, jačanje timskog duha i podizanje produktivnosti i motivacije zaposlenih. Budući da se veruje da zadovoljan zaposleni znači i zadovoljan gost, edukacija je onda veliki korak do postizanja većih prometa i profita, što svakako rezultira i srećnim vlasnikom.
-
Kako našu industriju učiniti atraktivnijom novim generacijama?
Moje mišljenje je da naša industrija treba da ponudi jasna pravila igre i mogućnosti napredovanja. Uslužna delatnost vrlo brzo pokaže da li neko ima u sebi gostoprimstvo ili ne, ako je odgovor pozitivan, mladim generacijama treba ponuditi jasan karijerni razvoj gde je prikazano šta neka njihova akcija, recimo završetak Više ugostiteljske škole, može, i u kom roku, da im donese. Verujem da je ugostiteljstvo jedna od industrija sa najviše rukovodilaca koji su karijere započeli na nekim početnim pozicijama, zatim godinama radili na sebi, da bi danas bili tu gde jesu – na menadžerskim pozicijama.
Hoteli moraju da se prilagode vremenu i animiraju zaposlene, naročite mlade. Kako vam zvuči da, recimo, svaki recepcioner, kao deo poznavanja proizvoda hotela, mora da proba jela iz menija restorana, upozna-proba razliku između škotskog viskija, irskog viskija i burbona, a da svaki konobar mora da prespava u sobi hotela i koristi uslugu SPA centra? Ovakve i/ ili slične aktivnosti, u isto vreme, edukuju, upoznaju zaposlene sa proizvodom, pružaju zabavu i nagradu koja razvija osećaj lojalnosti kod zaposlenog i da se vratim na jedno od prethodnih pitanja, razvijaju osećaj da je njihovo radno mesto njihova druga Kuća.
-
Kakva je budućnost turizma i hotelijerstva u Srbiji i u kom se pravcu razvija?
Rekao bih da nas očekuje sve veća diversifikacija turističkih lokacija u zemlji. Banje se uređuju i polako prestaju da budu samo lečilišta, već su mesta za odmor, zabavu, ali i posao (kongresi). Hoteli se trenutno prave na lokacijama koje nisu nikada bile turističke destinacije, poput Ramonde, ili su dugo bile devastirane pa su potpuno zaboravljene, poput Vranjske banje.
Sa renoviranim Sava centrom verujem da ćemo se još bolje pozicionirati kao kongresna destinacija, a nadam se da svi držimo palčeve da Srbija dobije Expo 2027 sa kojim, svi zajedno, prelazimo u ligu više.
-
Savet za sve koji rade i one koji žele da rade u našoj industriji?
Hotelijerstvo ume da bude zaista izazovno, ali u isto vreme, i vrlo zabavno. Ukoliko na vašem trenutnom radnom mestu ima puno posla, ali nema zabave, pokušajte da okupite kolege i sami kreirate ambijent u kojem radite jako, ali se i zabavljate jako. U slučaju da nemate podršku za tako nešto, razmislite da li ste na pravom mestu. I naravno, ne zaboravimo edukaciju! Pored vrednog rada i dobre zabave, važno je da se ulaže u znanje i veštine jer su oni ključ uspeha i napredovanja, zato neka vaš uslov da radite u nekom hotelu bude upravo to, dobar posao, dobra zabava i winsedswiss trening tim.