Back to the hospitality!
Problem sa nedostatkom radne snage u ugostiteljstvu kreće sa pandemijom virusa CORONA. Mnogo je verovatnije da je pandemija bila samo okidač da najveći problem u ugostiteljstvu ispliva na površinu i trajno promeni celu branšu!
U ranim danima pandemije, ugostiteljstvo je bilo jedna od najpogođenijih industrija. Otpuštanja su postala uobičajena, jer su na snazi bila naređenja o ostanku kod kuće, a vlade su ograničavala putovanja. Čini nam se da je to ružno vreme iza nas i da je biznis opet tu. Kako se svet ponovo otvorio i putovanja su opet uobičajna stvar, industrija se bori da ponovo zaposli ili čak zadrži osoblje koje ima.
Međunarodni turizam je u januaru 2022. godine porastao za 130% u odnosu na prethodnu godinu. Ali nedostatak radne snage se samo pogoršava. Svetski savet za putovanja i turizam (WTTC) predviđa da će SAD ove godine imati nedostatak od 480.000 radnih mesta.
Pojavile su se studije koje navode razloge zbog kojih zaposleni ne žele da se vrate ugostiteljstvu.
Nedostatak zaposlenih u ugostiteljstvu smatra se krizom, i produbljuje mnoga pitanja u okviru industrije. Brojke do kojih se došlo tokom istraživanja su zapanjujuće, ako ne i zastrašujuće.
69% ispitanika je tvrdilo da ništa neće promeniti njihovo mišljenje da se vrate ugostiteljstvu.
74% veruje da poslodavci treba da preispitaju svoje beneficije na radnom mestu ako žele da privuku svoje zaposlene nazad. Dakle, šta zaposleni žele?
Radnici u ugostiteljstvu koji menjaju industriju to čine zbog:
- Drugačijeg radnog okruženja (52%),
- Veće plate (45%),
- Boljih beneficija (29%),
- Veće fleksibilnosti rasporeda (19%) i
- Mogućnosti rada na daljinu (16%)
Posmatrajući ovaj problem iz sistemske perspektive, čini se da je vreme da ugostiteljska industrija zauzme novi način na koji pristupa zaposlenima. Kao prioritet se mora postaviti ulaganje u novu generaciju zaposlenih u ugostiteljstvu, a shodno tome da se usvoje nove tehnologije koje podstiču efikasnost, a istovremeno pružaju izuzetne usluge.
Dakle, šta hoteli mogu da urade ukoliko žele da privuku, osnaže i zadrže sjajne ljude?
- Budite kompanija za koju vredi raditi i kojim se zaposleni ponose
- Investirajte u svoje zaposlene
- Dajte im benefite (team building i topli obrok nisu jedini benefiti)
- Povećajte plate
- Obezbedite što bolji work-life balance
“Ako ti ne želiš, ima ko hoće da radi” ili ipak NEMA.
Neosporno je da se naš region nalazi u periodu tranzicije i da će neke operativne pozicije morati da pokriva “povoljnija uvozna radna snaga”. To je normalno. Ono što nije dobro, jeste da nove generacije ne vide ugostiteljstvo kao industriju u kojoj bi želeli da grade karijeru. Moramo kolegama vratiti veru u našu sjajnu industriju koja daje toliko mogućnosti.
Postoji ogroman jaz u razumevanju između operative i menadžmenta. Rešenje problema leži u kreativnosti i empatiji. Bitno je da želimo da se razumemo. Moramo biti više usredsređeni na ljude. Što se pre setimo činjenice da ugostiteljstvo čine ljudi, a ne zidovi, pre ćemo oporaviti industriju. Poruka je da se nastavi investiranje u objekte, ali mora se ponovo ulagati u zaposlene.
Da li imate nade za ugostiteljstvo? Mi mislimo da ima!
Let’s make HOSPITALITY great again!