5 načina da prikupite recenzije!
Pošto većina svetske populacije ima pristup internetu, to je uveliko promenilo način na koji potrošači kupuju praktično sve. Mogućnost da surfujete internetom i saznate informacije o proizvodima/uslugama postala je uobičajena praksa pre preduzimanja bilo kakve akcije. Istraživanje pomaže potrošačima da se osećaju prijatno i samopouzdano u odluci koju će doneti. Činjenica je da 90% potrošača čita onlajn recenzije pre nego što naprave odluku, a 88% potrošača veruje onlajn recenzijama koliko i ličnim preporukama.
Prisustvo i reputacija na mreži su među ključnim faktorima u obezbeđivanju stalnog toka prihoda za vaš objekat. Online recenzije su znatno povećale snagu dok su oblikovale ponašanje potrošača. Oni pružaju kredibilitet hotela i pomažu gostima da lakše donesu odluke. Što više recenzija, to bolje – čak i one ne baš pozitivne, jer će vam dati jasan signal šta treba učiniti kako biste poboljšali iskustvo vašeg gosta. To je jedan od razloga što recenzije nisu važne samo gostima već i hotelijerima.
Ponekad je teško uočiti male greške ili poboljšanja koja treba da se urade, i zato kada gost ostavi recenziju o tome kako hotel može da bude bolji, to može biti samo od koristi. Dobre kritike su važne za hotelijere i zato što pružaju besplatan marketing. Više recenzija će povećati vašu vidljivost na mreži i pomoći će vašem smeštaju da se prikaže na višim pozicijama. Zato bi trebalo da se fokusirate na prikupljanje što više recenzija od svojih gostiju. Ovo će pomoći da vaše recenzije budu ažurne i uspostaviti dublji osećaj poverenja.
Obučite svoje osoblje da komunicira sa gostima
Bez obzira na to koliko svet postaje digitalan, lični odnosi u stvarnom životu su i dalje i uvek će biti najčvršći oblik veze između bilo koje dve osobe. Obučite svoje osoblje u odnosima sa gostima i recite im da se ne stide da komuniciraju sa gostima. Na kraju krajeva, ovo je ugostiteljska industrija. Najvažniji faktor je tajming – ne pokušavajte da stupite u kontakt sa gostima ako žure, zauzeti nečim drugim ili samo izgledaju kao da su loše raspoloženi. Odnos sa gostima je veoma važan faktor posebno u ugostiteljskoj industriji, povećanje vašeg pozitivnog iskustva gostiju će povećati vaše šanse da ostave recenziju.
Pozovite ili pošaljite poruku gostima tokom njihovog boravka
Obavljanje poziva vašim gostima je važan deo iskustva vaših gostiju i prikupljanje više povratnih informacija i recenzija. Primena sistema u kome vaše osoblje poziva goste tokom boravka i proverava da li je sve u redu i da li im nešto treba, učiniće da se osećaju važnim i pokazaće da vam je stalo do njih. Zajedno sa pozivima tokom boravka, upućivanje naknadnog poziva nakon što gost napusti vaš objekat, kako biste ponovo potvrdili da je sve bilo zadovoljavajuće tokom njegovog boravka, dobra je strategija za izgradnju odnosa sa gostima i prikupljanje dodatnih recenzija.
Iskoristite kartice za komentare
Ponekad taktike stare škole mogu biti efikasne, ali takođe oduzimaju više vremena. Pre interneta, ovo je bio jedan od najboljih načina da dobijete iskrene povratne informacije od svojih gostiju. Pokušavate da dizajnirate kreativne i smešne kartice koje će podstaći vaše goste da ostave svoje povratne informacije na mreži i postave ih na strateška mesta u vašem objektu. Želite da se vaše karte ipak vide.
Upotrebom tehnologije ovaj proces je znatno olakšan i putem kartica koje se nalaze u sobama ili na ključnim mestima u hotelu možete ostaviti instant review. Fastreview je jedno od rešenja kojim povećavate broj recenzija i na pravim način koristite te recenzije u svrhu povećanja prodaje.
Automatizovani email marketing
Iako neki ljudi možda potcenjuju moć email-a, on je i dalje onlajn kanal komunikacije koji proizvodi najveći povraćaj ulaganja i od ključne je važnosti da imate pravi hotelski CRM. Zbog toga je veoma važno da imate adrese e-pošte vaših gostiju (naravno uz njihovu dozvolu) i da ostanete u kontaktu čak i nakon što su ostali u vašem objektu. Email-ovi štede vreme, novac i pogodne su i za pošiljaoca i za primaoca.
Ovo je jedan od najefikasnijih načina da prikupite najviše recenzija. Sa proizvodom za upravljanje odnosima sa gostima, možete da budete u kontaktu sa svojim gostima 24/7 i da im pružite trenutna rešenja za njihove probleme, kao i da šaljete automatizovane email-ove svojim gostima nakon rezervacije, pre dolaska, u objektu i posle boravka. Tako možete poboljšati iskustvo gostiju i zamoliti ih da sotave recenziju za vaš objekat nakon boravka.
Integrišite se na popularne platforme kao što je Google
Google je vodeći pretraživač, a pošto se na njihovoj web stranici vrši najviše pretraga, ključno je da vaš objekat dobro rangira. Broj recenzija i kvalitet će pomoći vidljivosti vašeg smeštaja i omogućiti mu da se prikaže na što boljoj poziciji. Naročito ako gosti traže lokalne hotele, recenzije će povećati vidljivost vašeg objekta tako da se on pojavljuje u odnosu na druge.
Takođe, kada potencijalni gosti traže vaš hotel na Google-u ili Google mapama, pozitivni komentari i visoka ocena u zvezdicama će povećati njihove šanse da odaberu vaš objekat. Možete lako povećati prihode tako što ćete sve pozitivne komentare i ocene koje ste prikupili tokom vremena pretvoriti u rezervacije. Jedina stvar koja vam je potrebna za ovo je integracija koja vam omogućava da primate direktne rezervacije preko Google-a i Google mapa.
Korišćenje ovih tehnika i prikupljanje više recenzija povećaće kvalitet i kredibilitet vašeg objekta. Kao što je pomenuto, nisu sve negativne kritike loše. Važno je da imate otvoren um i razumete odakle dolaze vaši gosti. Učenje, razumevanje i poboljšanje negativnog, u velikoj meri će poboljšati iskustvo vaših budućih gostiju. Ključno je da istaknete svoja pozitivna iskustva gostiju dok preduzimate mere protiv negativnih povratnih informacija, što će na kraju maksimalno povećati mogućnosti prihoda.