30 marketing trendova u ugostiteljstvu
Industrija ugostiteljstva je veoma konkurentna, a gosti imaju više mogućnosti nego ikada ranije kada je u pitanju izbor mesta za boravak. Hoteli koji ne prate najnovije marketinške trendove u ugostiteljstvu, su u opasnosti da zaostanu jer možda neće efikasno doći do potencijalnih gostiju.
Vaš hotel može propustiti prilike da dođe do potencijalnih gostiju i da se poveže sa njima na način koji je relevantan i privlačan. Ovo bi moglo dovesti do niže stope popunjenosti, nižih prihoda i na kraju do gubitka tržišnog udela u odnosu na konkurente koji efikasnije koriste najnovije marketinške strategije.
Mnogi od najnovijih marketinških trendova ugostiteljstva su usredsređeni na ispunjavanje evoluirajućih potreba i preferencija potrošača, kao što su potražnja za održivim i ekološkim putovanjima, želja za jedinstvenim i personalizovanim iskustvima i korišćenje tehnologije za poboljšanje iskustva gostiju. Ako se ne prate ove trendovi, hoteli se mogu smatrati zastarelim, što bi moglo negativno uticati na reputaciju njihovog brenda i dovesti do daljeg pada broja rezervacija i prihoda.
Hoteli koji ne prate najnovije trendove ugostiteljskog marketinga rizikuju da zaostanu za svojim konkurentima koji to rade. Prihvatanjem ovih trendova i zadržavanjem prednosti, hoteli mogu bolje da dosegnu do potencijalnih gostiju i da stvore iskustva koja su personalizovanija i relevantnija, što na kraju dovodi do višeg nivoa zadovoljstva i lojalnosti gostiju.
Marketing u ugostiteljstvu je ključan za profitabilnost hotela jer pomaže hotelima da privuku i zadrže goste, što je ključno za generisanje prihoda. Efikasne marketinške strategije mogu pomoći hotelima da stvore svest i interesovanje za svoj brend, da se razlikuju od konkurenata i na kraju da podstaknu rezervacije i prihod.
U današnjoj konkurentskoj ugostiteljskoj industriji, nije dovoljno jednostavno imati odličnu lokaciju. Hoteli moraju aktivno da se predstavljaju potencijalnim gostima i da se razlikuju na prepunom tržištu. Efikasne marketinške kampanje mogu pomoći hotelima da stvore snažan imidž brenda i reputaciju, što je ključno za privlačenje i ponovni dolazak gostiju ali i pozitivnih preporuka od usta do usta.
30 trendova u marketingu ugostiteljstva koje morate pogledati
- Personalizacija: prilagođeno iskustvo zasnovano na preferencijama gostiju i podacima o ponašanju.
- Održivost : ekološke prakse i fokus na društvenu odgovornost.
- Direktne rezervacije : podsticanje gostiju da rezervišu direktno preko web lokacije hotela ili mobilne aplikacije.
- Influenser marketing: saradnja sa influenserima na društvenim mrežama radi promocije hotela i iskustava.
- Optimizacija za mobilne uređaje: osiguravanje da su web stranice i platforme za rezervacije optimizovane za mobilne uređaje.
- Video marketing: korišćenje video sadržaja za predstavljanje.
- Veštačka inteligencija : korišćenje veštačke inteligencije za personalizaciju iskustava, automatizaciju korisničke podrške i analizu podataka o gostima.
- Glasovna pretraga: optimizacija za uređaje koji se aktiviraju glasom kao što su pametni zvučnici i glasovni asistenti. SEO je bio kritičan za digitalni marketing hotela, ali sada ugostiteljske kompanije moraju razmišljati o marketingu sadržaja na potpuno nove načine.
- Virtuelna i proširena stvarnost : nudi virtuelne ture i iskustva za predstavljanje nekretnina i destinacija.
- Sadržaj koji generišu korisnici: podsticanje gostiju da podele svoja iskustva na društvenim medijima i drugim platformama.
- Autentičnost: pružanje jedinstvenih i autentičnih iskustava koja odražavaju lokalnu kulturu.
- Pripovedanje: korišćenje narativa za povezivanje sa gostima i stvaranje emocionalnih veza.
- Lokalna iskustva: promovisanje jedinstvenih, neuobičajenih iskustava u okolini.
- Wellness: nudi pogodnosti i iskustva usmerene na zdravlje i užitak.
- Lokalni izvori: korišćenje lokalnih i sezonskih sastojaka za ponudu hrane i pića.
- Marketing na društvenim mrežama: korišćenje platformi društvenih medija za interakciju sa gostima i promociju hotela i iskustava.
- Beskontaktna tehnologija : implementacija beskontaktnog plaćanja, prijavljivanja i drugih usluga za goste.
- Mikro putovanja: nude kraća putovanja i iskustva koja su u blizini hotela.
- Iskustva sa hranom i pićem: naglašavajući jedinstvena i inovativna iskustva u restoranima.
- Digitalni konsijerž: nudi virtuelne usluge konsijerža gostima preko mobilnih uređaja ili chat robota.
- Višejezični marketing: ciljanje na međunarodne putnike nudeći sadržaj na više jezika.
- Lična bezbednost: davanje prioriteta bezbednosnim merama i protokolima čistoće za goste.
- Usluge pretplate: nude usluge pretplate za pogodnosti kao što su pristup teretani, parking ili doručak.
- Marketing nostalgije: korišćenje nostalgije za stvaranje emocionalnih veza sa gostima.
- Rad: obezbeđivanje prostora i pogodnosti za goste koji kombinuju poslovna putovanja i odmor.
- Odmor blizu mesta stanovanja: promovisanje lokalnih boravaka kako bi se gosti podstakli da istraže svoj region.
- Eko-turizam: promovisanje održivog turizma i aktivnosti na otvorenom koje minimiziraju uticaj na životnu sredinu.
- Hiperlokalni marketing: ciljanje gostiju u određenim naseljima ili oblastima u blizini hotela.
- Društvena odgovornost: partnerstvo sa lokalnim organizacijama i dobrotvornim organizacijama za podršku zajednici.
- Tehnologija pametne sobe : implementacija uređaja za poboljšanje iskustva gostiju i povećanje efikasnosti.